Nie lubimy spamerów. Ale im płacimy.

Nie lubimy spamerów. Ale im płacimy.28.08.2008 08:00
Stop Spam
K Falernowa

Kiedyś była taka lista czynności, po których można poznać, że człowiek się nudzi w pracy. Gdzieś na jej końcu, oznaczającym największy poziom nudy, znajdowało się czytanie spamu - i zaraz potem odpowiadanie na niego. Żarty żartami, ale okazuje się, że mimo deklarowanej niechęci do spamu - bardzo często okazuje się on być skuteczną formą sprzedaży. Zbyt często.

Kiedyś była taka lista czynności, po których można poznać, że człowiek się nudzi w pracy. Gdzieś na jej końcu, oznaczającym największy poziom nudy, znajdowało się czytanie spamu - i zaraz potem odpowiadanie na niego. Żarty żartami, ale okazuje się, że mimo deklarowanej niechęci do spamu - bardzo często okazuje się on być skuteczną formą sprzedaży. Zbyt często.

Dotyczący spamu raport firmy Marshal, dostarczającej zabezpieczenia do ochrony firmowych sieci IT, jest dość przerażający. Mimo, że najczęściej deklarujemy, iż spamerów nie lubimy, spam kasujemy i nie zamierzamy nawet go czytać - okazuje się, że niemal 1/3 internautów dokonuje zakupów produktów i usług polecanych właśnie za pomocą spam-maiili.

Firma Marshal przepytała 622 internautów - i aż 29,1% odpowiadających przyznało, że spam skłonił ich do dokonania zakupu. Przy okazji wyjaśnili też między wierszami dlaczego niechętnie się do tego przyznają: spora część takich zakupów dotyczyła materiałów pornograficznych oraz tabletek na potencję... Oprócz nich kupowano oprogramowanie, biżuterię, zegarki czy odzież.

Biorąc pod uwagę mikroskopijne koszty jego wysyłania (około 5 dolarów za milion maili), spam jest więc nadal wystarczająco skuteczny, żeby co niektórym firmom przychodziło do głowy jego rozsyłanie. I przychodzi - obecnie aż 85% wszystkich wysłanych dziennie wiadomości stanowi spam, a za 80% spamu odpowiada zaledwie pięć sieci botnetowych.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.