Nowe oblicze telewizji. Czy Apple stanie na czele rewolucji?

Nowe oblicze telewizji. Czy Apple stanie na czele rewolucji?13.12.2012 13:00
Redakcja Gadżetomanii

Gigantyczny sukces na rynku smartfonów i tabletów mu nie wystarczy. Apple ma chrapkę na telewizory. Ale ten rynek się zmienia, a wcześniejszy flirt firmy z telewizją nie był zbyt udany. Czy Apple wie, na co się porywa?

Gigantyczny sukces na rynku smartfonów i tabletów mu nie wystarczy. Apple ma chrapkę na telewizory. Ale ten rynek się zmienia, a wcześniejszy flirt firmy z telewizją nie był zbyt udany. Czy Apple wie, na co się porywa?

Jak donosi The Wall Street Journal, Apple we współpracy z Sharpem i Foxconnem zaczął pracę nad designem swojego telewizora. Plotki na jego temat pojawiają się co jakiś czas, teraz najwyraźniej coś się w temacie ruszyło.

Przypomnijmy, że Foxconn jest bardzo wiernym partnerem Apple'a. Gdy Tim Cook na początku grudnia ogłosił w wywiadzie dla Bloomberga, że firma przenosi część produkcji do Stanów, Louis Woo z Foxconna natychmiast poinformował, że stworzą więcej fabryk w USA. Można zaryzykować stwierdzenie, że to coś więcej niż przelotna znajomość.

Nowy wymiar wojny z Samsungiem

Po co Apple'owi telewizor? Przecież sprzedaż kolejnych wersji iPhone'ów i iPadów wciąż jest na tyle wysoka, że większość konkurencji patrzy na nią z zazdrością, a ruch w iTunes i App Store wciąż jest duży.

Jest też jednak druga strona medalu. W październiku Apple podał swoje wyniki finansowe (zdaniem analityków - rozczarowujące) i przyciął prognozy na czwarty kwartał. Na początku grudnia akcje firmy zanotowały największy spadek od czterech lat.

"Jeżeli firma nie zaprezentuje nowych modeli lub czegoś nie zrobi, sprzedaż po świętach może być zdecydowanie słabsza" - mówił wtedy Colin Gills, analityk BGC. I zwrócił uwagę, że Apple'owi coraz gorzej idzie konkurowanie z produktami Samsunga.

Nawet jeśli gigant na gwałt potrzebuje nowego produktu, bo kolejne wersje iPhone'a i iPada już nie wystarczą, pytanie brzmi: czy firma jest w stanie wymyślić telewizor na nowo? Nawet przeciwnicy Apple'a przyznają, że to właśnie urządzenia z jabłuszkiem rozruszały rynek tabletów i smartfonów z dużym, dotykowym ekranem. Co firma może zrobić, by dokonać podobnej rewolucji na rynku telewizyjnym?

Branżę na pewno czekają zmiany. Jeffrey L. Bewkes, dyrektor generalny Time Warner, mówił w listopadzie Business Insiderowi, że bardzo liczy na telewizor marki Apple i uważa, że firma pracuje nad odpowiednim interfejsem użytkownika. Ale dodał też, że Cupertino to niejedyny chętny, który chce przeprowadzić rewolucję na rynku telewizyjnym.

Siri, zmień kanał

Plotek o iTV jest mnóstwo. W czerwcu mówiono, że telewizor Apple'a będzie wykrywać ruch. Analityk Brian White wysnuł ponoć tę teorię na podstawie wieści od dostawców podzespołów. Super, ale to przecież nic nowego, a pauzowanie filmów komendą głosową i przeglądanie oferty VOD za pomocą rąk już kilkanaście miesięcy temu pokazywał Microsoft podczas promocji Kinecta.

Jeśli wierzyć sieciowym doniesieniom, telewizor Apple'a będziemy obsługiwać nie tylko gestami, ale też głosowo z pomocą Siri, a do tego będzie też mieć pilota - bardzo małego iPada.

Telewizory umożliwiają dziś odpalenie aplikacji, w tym gier. Coraz częściej oglądamy na dwóch ekranach - na tym dodatkowym, mniejszym (smartfon lub tablet), przeglądając opcjonalne informacje. Raczkuje oglądanie społecznościowe, gdy na bieżąco komentujemy wydarzenia na ekranie ze znajomymi lub nawet nieznajomymi.

Tym razem to Apple będzie więc gonić Samsunga.

Wyciągając naukę z porażki

Próbę zrewolucjonizowania telewizji podjął wcześniej Google ze swoją platformą Google TV. W zeszłym roku Eric Schmidt chwalił się, że w połowie 2012 będzie ona dostępna w "większości telewizorów". Trochę się przeliczył.

O tym, czy Google TV jest fajne, i tak się na razie nie przekonamy - wprawdzie w listopadzie usługa wreszcie została udostępniona w Europie, ale... tylko w niektórych krajach, a na liście zabrakło Polski.

Przypomnijmy, że Apple flirtował już z telewizją, wypuszczając swoje urządzenie Apple TV. Zdalnie odtwarzało ono na telewizorze multimedia i... okazało się klapą - ani nie zebrało pozytywnych recenzji, ani się sensownie nie sprzedało. Nie można też powiedzieć, by było w jakimkolwiek stopniu innowacyjne.

Choć trzeba oddać, że firma nie zapomniała o swoim dziecku i podobno w najnowszej aktualizacji oprogramowania pojawi się nawet obsługa klawiatury podłączanej poprzez Bluetooth.

60 cali z jabłuszkiem

Z doniesień "Wall Street Journala" nie wynika, że telewizor Apple'a jest już oficjalnym projektem. Potencjalny partner Apple'a przy tym przedsięwzięciu, Foxconn, wykupił jednak w tym roku duże udziały w Sharpie. A konkretnie - w oddziale zajmującym się produkcją telewizorów.

W ten sposób przejął kontrolę nad fabrykami Saikai. Można tam budować urządzenia o wielkości powyżej 60 cali. Mówi się, że to prawdopodobnie najbardziej zaawansowane technologicznie fabryki do produkowania telewizorów.

Tim Cook, CEO Apple'a, stwierdził w grudniu w wywiadzie dla NBC, że kiedy wchodzi do swojego salonu i włącza telewizor to czuje się, jakby cofnął się w czasie 20-30 lat.

Niech więc pokaże, jak wygląda przyszłość TV.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.