Nowe telewizory LG: minimalizm, HDR i jeszcze więcej kontrastu. A do tego nowy WebOS 3.5

Nowe telewizory LG: minimalizm, HDR i jeszcze więcej kontrastu. A do tego nowy WebOS 3.514.04.2017 08:26

Nowa linia telewizorów LG doczekała się w końcu polskiego debiutu. Prezentowane modele cechują się minimalistycznym wzornictwem – celem projektantów było bowiem skupienie uwagi użytkownika na obrazie. Czym jeszcze kuszą nas zaprezentowane przez LG, nowe telewizory OLED?

LG: telewizory na 2017 rok

Na rynku telewizorów OLED zaczyna robić się coraz ciaśniej. Jeszcze do niedawna rozważając zakup sprzętu z ekranem, wykorzystującym tę technologię, mieliśmy do wyboru – poza najwyższą, raczej niedostępną dla przeciętnego użytkownika półką - przede wszystkim modele LG.

Oferta sprzętu z staje się jednak coraz bardziej zróżnicowana. Z jednej strony ma na to wpływ zmiana polityki LG, które zaczęło udostępniać swoje panele innym producentom, a z drugiej coraz intensywniejsze prace rozwojowe, prowadzone przez gigantów branży RTV, jak Samsung czy Sony, które pokazało niedawno swoją nową linię telewizorów Sony OLED Bravia A1.

Jak w takiej sytuacji wyróżnić się wśród konkurencji? Gdy wszyscy oferują doskonałą jakość obrazu, a różnice stają się trudne do uchwycenia nawet dla dostrzegających drobne niuanse, wymagających użytkowników, jednym ze sposobów na pokonanie konkurentów jest design, czego dobrym przykładem są nowe telewizory, wprowadzane do oferty przez LG.

HDR i jeszcze więcej kontrastu

Światowy debiut nowego sprzętu miał miejsce w czasie targów CES 2017, a seria flagowych telewizorów doczekała się właśnie oficjalnej prezentacji W Polsce. Nową linię tworzy 5 serii telewizorów o przekątnych od 55 do 77 cali. Sprzęt LG został wyposażony m.in. w system audio Dolby Atmos, a także obsługę kluczowych standardów HDR - Dolby Vision, HDR10 i HGL.

Jej uzupełnieniem jest funkcja HDR Effect, pozwalająca na przetwarzanie obrazu ze standardowych źródeł tak, aby podwyższyć współczynnik kontrastu i podkreślić jasne obszary obrazu. Warte odnotowania jest również podniesienie luminacji ekranów – w porównaniu ze starszym sprzętem jasność obrazu wzrosła o 25 proc.

Odrębną, wspomnianą wcześniej kwestią jest wzornictwo. Tym razem LG postawiło na minimalizm, hołdując zasadzie „mniej znaczy więcej”, co marketingowcy koreańskiego producenta nazwali wzornictwem Picture-on-Wall. Zgodnie z nim telewizory zostały pozbawione wszelkich dodatkowych ozdób i elementów. Zmodyfikowano również sposób montażu na ścianie, dzięki czemu patrzący na ekran użytkownik może skupić się na wyświetlanym obrazie.

LG OLED SIGNATURE W7 (…) prosty, minimalistyczny, prawie bez krawędzi. Zawieszany na ścianie równie łatwo jak magnes na lodówce. Jest bardziej smukły niż smartfon, bezcieniowo wręcz znika na ścianie, wtapia się w nią pozbawiony wszystkiego co zbędne do wyświetlania obrazu najwyższej jakości.

System operacyjny i ceny

Atutem nowego sprzętu jest również system operacyjny, pod kontrolą którego pracują telewizory. WebOS 3.5 do intuicyjnego interfejsu wprowadza nieco nowych udogodnień, jak szybkie wybieranie ulubionych aplikacji za pomocą przycisków numerycznych pilota, funkcję Magic Link prezentującą rozszerzone informacje o kanałach YouTube czy fabule filmów i programów telewizyjnych, a także opcję Sound Sync, ułatwiającą podłączanie bezprzewodowych głośników.

LG dodało do nich również obsługę Google Wave, dzięki której telewizory mogą teraz w ramach Internetu Rzeczy współpracować z urządzeniami innych producentów. Doczekaliśmy się również oficjalnego przedstawienia sugerowanych cen detalicznych LG OLED TV 2017:

  • LG OLED SIGNATURE W 65 cali – 34 999 zł
  • LG OLED SIGNATURE W 77 cali – 86 999 zł
  • LG OLED 65G7 – 29 999 zł
  • LG OLED 65E7 – 25 999 zł
  • LG OLED 55E7 – 17 999 zł
  • LG OLED 65C7 – 21 999 zł
  • LG OLED 55C7 – 13 999 zł
  • LG OLED 65B7 – 20 999 zł
  • LG OLED 55B7 – 12 999 zł
Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.