Obrońcy praw zwierząt uruchamiają stronę porno. Czy to ma sens?

Obrońcy praw zwierząt uruchamiają stronę porno. Czy to ma sens?24.08.2011 16:07
Jenna Jameson w reklamie PETA (Fot. PETA.org)

PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) słynie z nietypowych metod walki o prawa zwierząt. Jej najnowszym przedsięwzięciem jest witryna propagująca weganizm. Niecodzienność pomysłu polega tym, że do zmiany diety będzie zachęcać… strona porno.

PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) słynie z nietypowych metod walki o prawa zwierząt. Jej najnowszym przedsięwzięciem jest witryna propagująca weganizm. Niecodzienność pomysłu polega tym, że do zmiany diety będzie zachęcać… strona porno.

Zdaniem organizacji strona z treściami dla dorosłych, propagująca prawa zwierząt i promująca dietę wegańską może wzbudzić zainteresowanie osób, do których nie trafiły wcześniejsze akcje i happeningi.

Strona ma prezentować zdjęcia i filmy z udziałem celebrytek, znanych aktorek porno jak również amatorskie produkcje, nadsyłane przez sympatyków organizacji. Rzeczniczka PETA, Lindsay Rajt zapowiada, że znajdą się tam również materiały dotyczące weganizmu i przemocy wobec zwierząt.

PETA.org
PETA.org

Wydaje się, ze PETA wychodzi z prehistorycznego założenia marketingowców, głoszącego, że „seks sprzedaje”. W tym wypadku golizna miałaby "sprzedawać" bliskie organizacji wartości i ideologię.

Być może PETA opiera się jednak na błędnych założeniach. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Media Analyzer Software & Research, tylko 9,8 proc. mężczyzn oglądających zabarwione erotycznie reklamy było w stanie zapamiętać reklamowaną markę lub produkt.

W przypadku tradycyjnych reklam odsetek ten wynosił blisko 20 proc. Czyżby PETA miała tak kiepskich marketingowców, że nie uwzględnili tego faktu? Nie sądzę.

Sasha Grey w reklamie PETA (Fot. PETA.org)
Sasha Grey w reklamie PETA (Fot. PETA.org)

W całej akcji nie chodzi – moim zdaniem – o skuteczność i rzeczywistą zmianę postaw. Rozebrane gwiazdki mogą najwyżej sprawić, że leżący na talerzu kotlet wystygnie przed zjedzeniem. Nie sądzę jednak, by były w stanie przekonać amatorów porno do weganizmu.

Jest to raczej następna próba sprawienia, by o PETA zrobiło się głośno i by jej postulaty po raz kolejny były omawiane i komentowane z mediach. Dopiero z tego punktu widzenia działania organizacji nabierają sensu.

Kontrowersyjna kampania PETA (Fot. Facebok.com)
Kontrowersyjna kampania PETA (Fot. Facebok.com)

PETA, korzystająca często w swoich kampaniach z rozebranych kobiet, coraz z częściej spotyka się z krytyką, bynajmniej nie ze strony obrońców moralności. Protestują między innymi środowiska feministyczne, oburzone kampanią billboardową, porównującą otyłą kobietę do wieloryba.

Na Facebooku działa grupa Real Women Against PETA. Podobne grupy – fakt, że na razie nieliczne - skupiające m.in. miłośników zwierząt, wegan, czy wegetarian stają się coraz popularniejsze.

Czy PETA brnie w ślepą uliczkę? Jej kampanie reklamowe – choć przyciągają uwagę – w żaden sposób mnie nie przekonują. Jaka jest Wasza opinia w tej sprawie?

Źródło: Wall Blog

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.