Osiąganie celów z 42 goals

Osiąganie celów z 42 goals19.05.2010 18:00
Sabina Stodolak

Uwielbiam narzędzia webowe, które maja sensowne i konkretne działanie ? na przykład takie, które pozwala nam wypracowywać w sobie nowe nawyki i pilnować realizacji celów. Jeśli Getting Things Done ci nie służy, lub nie zamierzasz wpływać na całe swoje życie, a jedynie chcesz np. wydawać mniej i jeść więcej warzyw, może przydać ci się serwis 42Goals.com który znalazłam dziś na lifehackerze.

Uwielbiam narzędzia webowe, które maja sensowne i konkretne działanie ? na przykład takie, które pozwala nam wypracowywać w sobie nowe nawyki i pilnować realizacji celów. Jeśli Getting Things Done ci nie służy, lub nie zamierzasz wpływać na całe swoje życie, a jedynie chcesz np. wydawać mniej i jeść więcej warzyw, może przydać ci się serwis 42Goals.com który znalazłam dziś na lifehackerze.

Narzędzie służy jednemu ? zwiększeniu prawdopodobieństwa realizacji założonych celów i kontrolowanie stopnia ich realizacji. A wszystko to, w przyjaznym interfejsie i milutkie grafice.

Serwis 42Goals.com umożliwia wprowadzanie na własne listy (po rejestracji i bezpłatnie),  określonych celów, które chcemy codzienne realizować. W standardzie mamy od systemu kilka propozycji, ale możemy dowolnie zmieniać nazwy naszych celów i dodawać nowe.

Aby nie było nudno, poza wpisaniem określonego celu, możemy oznaczyć jaki poziom wykonania nas interesuje, aby móc śledzić nasze postępy w realizacji celu. Przykładowo ? możemy umieścić ikonki papierosów, aby monitorować ilość jaką wypalamy, kubków kawy jakie wypijamy itd. Ikonek jest niestety zaledwie pięć (poza kawą i papierosami, jest jeszcze opcja tabletki, nakarmienia kota i wyprowadzenia psa).

Pozostałe cele, staramy się określić ilościowo (np. ile chcę dziś zaoszczędzić) lub w ostateczności ?ptaszkami? wykonania. Proponuję jak najbardziej precyzyjnie formułować cele ? zamiast np. opcji ?jeść więcej warzyw? lepiej dać opcję ?jeść przynajmniej dwa warzywa dziennie? ? wtedy jeśli zjesz jedno, twój cel zostanie osiągnięty w 50%, a jeśli zaznaczysz opcję ?ptaszka? nie będzie tak naprawdę wiadomo, czy jedna marchewka to sukces czy porażka.

Poza możliwością dodawania celów, możemy oczywiście śledzić poziom ich realizacji . Służą nam do tego umieszczone z prawej strony ekranu podsumowania. Dzięki nim wiemy  ile dni jesteśmy w programie i na jakim poziomie go realizujemy. Możemy sobie nawet przeglądać statystyki  - tygodniowe, miesięczne półroczne i nasze postępy oglądać na wykresach. Może to i zbędny gadżet, ale jeśli okaże się np. że najwięcej papierosów wypalamy w poniedziałki a do tego w ten sam dzień szalejemy z kawą, to może czas zastanowić się, co takiego się w te poniedziałki dzieje?

Serwis ciekawy, przyjazny i efektywny ? o ile za cel ustalimy sobie jego codzienny monitoring! Jak Wam się podoba? Poklikajcie sobie w demo.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.