Panowie, nadchodzą gadżeciary! Jakie urządzenia dziewczyny noszą w torebkach?

Panowie, nadchodzą gadżeciary! Jakie urządzenia dziewczyny noszą w torebkach?18.12.2012 16:00
Dziewczyna z laptopem (Fot. Flickr/Ed Yourdon/Lic. CC by-sa)
Marta Wawrzyn

Damska torebka coraz częściej mieści nie tylko puder i tusz do rzęs, ale też urządzenia, których nie powstydziłby się Steve Wozniak, właściciel niesamowitego plecaka z gadżetami. Mało która kobieta kieruje się przy wyborze sprzętu kolorem, stawiamy raczej na użyteczność. I kupujemy coraz więcej elektroniki. Czy to czyni z nas gadżeciary?

Damska torebka coraz częściej mieści nie tylko puder i tusz do rzęs, ale też urządzenia, których nie powstydziłby się Steve Wozniak, właściciel niesamowitego plecaka z gadżetami. Mało która kobieta kieruje się przy wyborze sprzętu kolorem, stawiamy raczej na użyteczność. I kupujemy coraz więcej elektroniki. Czy to czyni z nas gadżeciary?

Jeśli kobiecy gadżet kojarzy Wam się z patelnią albo innym depilatorem, czas zmienić sposób myślenia. Dziewczyny mają pojemne torebki i noszą w nich coraz częściej gadżety, których nawet najbardziej uwielbiający gadżety faceci nie mają zwyczaju taszczyć ze sobą wszędzie. Badania wykazują, że panie przywiązują się do kupionych urządzeń znacznie bardziej niż panowie i intensywniej z nich korzystają.

Z jakich gadżetów korzystają dziewczyny?

W lutym tego roku ukazał się raport "Women in CE", zrobiony przez Consumer Electronics Association. Jego autorzy dowiedli, że zainteresowanie przedstawicielek płci pięknej gadżetami rośnie z roku na rok. Obecnie osiem na dziesięć kobiet mówi, że interesuje się sprzętem elektronicznym, a 41% bardzo się interesuje.

W ciągu 2011 roku przeciętny mężczyzna wydał 728 dolarów na gadżety, a kobieta 667 dolarów. Czyli różnica jest niewielka. Z badania przeprowadzonego przez firmę HSN wynika, że panie będą kupować jeszcze więcej sprzętu. Pod koniec ubiegłego roku 18% kobiet miało w planach zakup tabletu, 20% - laptopa, a 20% smartfona. Co ciekawe, mężczyźni byli zainteresowani kupnem wymienionych urządzeń nieco mniej niż panie - 15% chciało kupić tablet, 14% - laptopa, a 17% smartfona.

Tuż przed końcem świata (wieszczonym przez Majów) wszyscy więc w jakimś stopniu jesteśmy gadżeciarzami, niezależnie od płci. Czy panie są trochę w tyle za panami? Być może taki właśnie wniosek powinniśmy wyciągnąć z danych zaprezentowanych przez HSN – panowie nie planują kupować gadżetów, bo już wszystko mają. Ale jeśli nawet to prawda, przepaść w tym zakresie pomiędzy obiema płciami w ostatnich latach zdecydowanie się zmniejszyła.

Na fanpage'u Gadżetomanii zapytaliśmy dziewczyny, jakie gadżety noszą w torebkach. Nie jest niespodzianką, że wygrał smartfon. W torebkach nie brakuje też pendrive'ów (zazwyczaj liczba mnoga). Wiele pań lubi mieć przy sobie netbooka, ultrabooka, a nawet pełnowymiarowego laptopa. Tablet? Czytnik e-booków? Jak najbardziej, ale wielki boom na oba typy urządzeń dopiero się zaczyna.

Jeśli chcecie dorzucić swoje trzy grosze, zagłosujcie tutaj.

Różowy laptop? Niekoniecznie

Obie płcie różni sposób kupowania gadżetów i ich użytkowania. Dziewczyny z jednej strony uważają je za sprzęt użytkowy (to znaczy noszą rzeczy, które faktycznie się przydają), z drugiej - za element stylu (czyli gadżet ma być ładny i pasować do właścicielki). Badania dowodzą, że często korzystają ze swoich ulubionych urządzeń bardziej intensywnie niż panowie.

Skoro gadżety to element stylu, może wystarczy robić urządzenia dla kobiet w kolorze różowym, żeby się sprzedawały? Niekoniecznie. Jak mówi Monika Grabowska z ASUS Polska:

Monika Margraf, dziennikarka portalu Gazeta.pl, za gadżeciarę się nie uważa. W torebce nosi gadżety, które ma od kilku lat i do których jest przywiązana:

Zainteresowanie Polek gadżetami zauważył TVN – w TVN Style można oglądać program "Pani gadżet" prowadzony przez Annę Nowak-Ibisz. Dziennikarka prezentuje w nim wszystkie rodzaje urządzeń - zarówno te, które każdy neandertalczyk skojarzyłby z kobietą (np. sprzęt kuchenny), jak i takie, którymi do niedawna mieli prawo się interesować głównie faceci.

Program swoją publiczność ma, bo pieniądze na elektronikę wydają teraz wszyscy. Co ciekawe, z badań wynika, że o ile wielu mężczyznom gadżety służą głównie do zabawy, o tyle kobiety sięgają po nie przede wszystkim po to, by ułatwić sobie życie. Może więc coraz częściej jesteśmy gadżeciarami, może spędzamy ze swoimi urządzeniami za dużo czasu, ale z pewnością nie tracimy w tym wszystkim zdrowego rozsądku.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.