Początek końca anonimowości? YouTube chce, żebyśmy używali nazwisk

Początek końca anonimowości? YouTube chce, żebyśmy używali nazwisk24.07.2012 13:00
Zbliża się koniec pewnej epoki? (Fot. Flickr/ jonsson/Lic. CC by)
Michał Michał Wilmowski

Serwis YouTube bardzo by chciał, abyśmy wszyscy z niego korzystali, używając swoich prawdziwych danych. Na razie nas tylko grzecznie prosi o zrezygnowanie z anonimowego komentowania. Ale jest możliwe, że na prośbach się nie skończy i prędzej czy później nadejdzie kres ery anonimowości w YT.

Serwis YouTube bardzo by chciał, abyśmy wszyscy z niego korzystali, używając swoich prawdziwych danych. Na razie nas tylko grzecznie prosi o zrezygnowanie z anonimowego komentowania. Ale jest możliwe, że na prośbach się nie skończy i prędzej czy później nadejdzie kres ery anonimowości w YT.

Wrzucając wideo albo pisząc komentarz w YouTube, łatwo zauważyć, że coś się zmieniło. Serwis proponuje anonimowym użytkownikom, aby zrezygnowali z nicków na rzecz prawdziwych imion i nazwisk. Można to zrobić w bardzo łatwy sposób – łącząc swoje konto w YT z profilem w Google+ (jeśli oczywiście taki mamy).

Na razie pojawia się tylko prośba. "Zacznij używać swojego imienia i nazwiska w YouTube" – zachęca serwis. Jeśli nie chcesz, to oczywiście nie musisz. Zostaniesz jednak jeszcze raz spytany, czy na pewno nie chcesz, a jeśli nadal nie zmienisz zdania, zostaniesz poproszony o podanie powodu, dla którego wolisz pozostać anonimowy (np. "Nazwa mojego kanału jest dobrze znana"). I tyle. Nick zostaje.

Fot. YouTube
Fot. YouTube

Google już wcześniej wspominał, że chciałby, aby użytkownicy komentowali w YT, używając imion i nazwisk. Ma to pomóc ucywilizować serwis, a tym samym uczynić go atrakcyjniejszym dla partnerów biznesowych i reklamodawców.

Gigant z Mountain View zapewne będzie dążył do tego, abyśmy zrezygnowali z używania nicków, ale czy może nas do tego zmusić? W serwisie YouTube jest mnóstwo kanałów i osób znanych tylko z nicka. Nie wiadomo, jak brzmią ich nazwiska, a jednak ich filmy oglądają miliony ludzi. Anonimowość to dla wielu z nich ważna sprawa.

Google nie może sobie pozwolić na to, żeby nagle wszystkich stracić tych, którzy nie zechcą porzucić anonimowości, dlatego nie sądzę, by w najbliższym czasie miały nadejść poważne zmiany. Owszem, będą nieco utrudniać życie anonimom, ale nie zmuszą ich do ujawnienia się.

Przepychanka pewnie potrwa kilka miesięcy albo i lat. Trudno teraz przewidzieć, jak się skończy. Facebook wymaga od nas podawania prawdziwych danych, więc to robimy. W G+ też przedstawiamy się imieniem i nazwiskiem. W YouTube tego nie robimy, bo nie jesteśmy do tego przyzwyczajeni. Czy jesteśmy w stanie zmienić to przyzwyczajenie?

A może jednak cała ta, na razie oparta na łagodnej perswazji, akcja jest skazana na porażkę? Jak sądzicie?

Źródło: Wired

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.