Podsumowanie ankiet

Podsumowanie ankiet25.03.2008 10:07
Katarzyna Kieś

W wielkim skrócie napiszę tylko tak: nie jest źle, ale trzeba jeszcze sporo popracować. Chodzi o świadomość ekologiczną.

Wyniki przeprowadzonych niedawno ankiet na ekoblogii wskazują, iż wprawdzie czytelnicy bloga nie należą do ignorantów ekologicznych, ale do doskonałości jeszcze daleko.

Cieszy mnie, że segregujecie śmieci – przynajmniej część z Was robi to regularnie; a mniej więcej tyle samo ankietowanych czyni od czasu do czasu. Jednak dwukrotnie więcej jest takich, którzy albo nigdy nie segregują śmieci, albo robią to okazjonalnie. Pakowanie do oddzielnych worków puszek po piwie, szklanych opakowań, makulatury oraz plastików nie wymaga wiele zachodu ani filozofii. A łącząc segregowanie śmieci z kolejną imprezą, możecie świetnie się przy tym bawić ;-).

Nieco gorzej przedstawia się kwestia rezygnacji z używania plastikowych siatek „jednorazówek”. Trzykrotnie częściej deklarujecie, że zakupy nosicie w plastikowych jednorazówkach. Opornym przypominam: wytworzenie takiej torby trwa sekundę; używa się jej średnio 20 minut, a rozkłada się toto kilkaset lat. Może sympatia do plastikowych reklamówek minie co poniektórym, kiedy taka torba po prostu pęknie, a jej zawartość efektownie się rozsypie (rozleje, rozkruszy....) w samochodzie albo na świeżo wypucowaną podłogę lub na eleganckie ubranie czy na środku miasta; a właściciel zawartości nieszczęsnej toby na oczach rozbawionej ciżby gapiów będzie gonił pomidory, szukał bułek i zbierał potłuczone szklane butelki.

W wielkim skrócie napiszę tylko tak: nie jest źle, ale trzeba jeszcze sporo popracować. Chodzi o świadomość ekologiczną.

Wyniki przeprowadzonych niedawno ankiet na ekoblogii wskazują, iż wprawdzie czytelnicy bloga nie należą do ignorantów ekologicznych, ale do doskonałości jeszcze daleko.

Cieszy mnie, że segregujecie śmieci – przynajmniej część z Was robi to regularnie; a mniej więcej tyle samo ankietowanych czyni od czasu do czasu. Jednak dwukrotnie więcej jest takich, którzy albo nigdy nie segregują śmieci, albo robią to okazjonalnie. Pakowanie do oddzielnych worków puszek po piwie, szklanych opakowań, makulatury oraz plastików nie wymaga wiele zachodu ani filozofii. A łącząc segregowanie śmieci z kolejną imprezą, możecie świetnie się przy tym bawić ;-).

Nieco gorzej przedstawia się kwestia rezygnacji z używania plastikowych siatek „jednorazówek”. Trzykrotnie częściej deklarujecie, że zakupy nosicie w plastikowych jednorazówkach. Opornym przypominam: wytworzenie takiej torby trwa sekundę; używa się jej średnio 20 minut, a rozkłada się toto kilkaset lat. Może sympatia do plastikowych reklamówek minie co poniektórym, kiedy taka torba po prostu pęknie, a jej zawartość efektownie się rozsypie (rozleje, rozkruszy....) w samochodzie albo na świeżo wypucowaną podłogę lub na eleganckie ubranie czy na środku miasta; a właściciel zawartości nieszczęsnej toby na oczach rozbawionej ciżby gapiów będzie gonił pomidory, szukał bułek i zbierał potłuczone szklane butelki.

Odnośnie wyboru napędu dla przyszłego auta pozostajecie w większości tradycjonalistami. Trudno się temu dziwić; głównie ze względu na koszt zakupu samochodu napędzanego czystą energią, oraz z powodu niebagatelnych kosztów serwisowania takiego pojazdu. Nie wspominając ubogiej eko-ofercie autosalonów.

Za to najlepiej wypadacie w oszczędzaniu wody. Pewnie dlatego, że efekty tego działania widać na najbliższym rozliczeniu za zużycie wody i odprowadzenie ścieków czy wywóz nieczystości płynnych. Wielu stara się przynajmniej pamiętać o oszczędzaniu wody. To już duży plus.

Zapraszam do udziału w kolejnych ankietach!

Foto: sxc

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Podsumowanie tygodnia
Łukasz Rzedzicki
Podsumowanie roku
Szymon Adamus
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.