Polski Twitter to raptem 56 tys. aktywnych użytkowników. Dlaczego tylko tyle?

Polski Twitter to raptem 56 tys. aktywnych użytkowników. Dlaczego tylko tyle?24.09.2013 14:00
Czemu po polsku to nie jest fajne? (Fot. Twitter)
Marta Wawrzyn

Wiadomo, że Twitter to w Polsce zabawka niszowa, służąca do codziennego lansu dziennikarzom i politykom. Ale że aż tak!? "Newsweek" opublikował wnioski z raportu "Twitter in Poland". Największe zaskoczenie to liczba Polaków, którzy wysłali przynajmniej dwa tweety: 56 tysięcy.

Wiadomo, że Twitter to w Polsce zabawka niszowa, służąca do codziennego lansu dziennikarzom i politykom. Ale że aż tak!? "Newsweek" opublikował wnioski z raportu "Twitter in Poland". Największe zaskoczenie to liczba Polaków, którzy wysłali przynajmniej dwa tweety: 56 tysięcy.

Rozwodzenie się nad tym, że mikroblogi w Polsce się nie przyjęły, nie ma już większego sensu. Nie przyjęły się, Blip padł, Twitter mało kogo obchodzi, choć ciągle jest gdzieś cytowany. A jak to wszystko wygląda w liczbach?

Jesteśmy, a jakby nas nie było

Z Megapanelu Gemiusa wynika, że Twitter jest w Polsce z miesiąca na miesiąc odwiedzany przez coraz więcej osób. Ostatnio ta liczba to już ok. 2 mln. Na świecie serwis ma pół miliarda użytkowników, w tym 200 mln aktywnych, nie byłoby więc dziwne, gdyby i Polacy zaczęli się do niego przekonywać.

Ale nie. Jak pisze "Newsweek", w Polsce to tylko zabawka dla "polityków, celebrytów i ludzi liczących na poklask". Nikogo normalnego na Twitterze ponoć nie ma. Liczba tweetujących jest naprawdę niska. Zacytujmy "Newsweek":

Młodzież uratuje Twittera?

Są polskie konta, które mają setki tysięcy obserwujących: Joanna Krupa (która jest też znana za granicą), MTV Polska, TVN24, Honorata Skarbek... Paradoksalnie, to właśnie owa Honorata Skarbek, idolka nastolatek, jest dla Twittera nadzieją. Ona i Justin Bieber.

Użytkownicy Twittera w większości pozamykani są w gettach – czy to własnych znajomych, czy światku polityczno-dziennikarskim, czy blogerów piszących o nowych technologiach. Dopiero kiedy do Polski przyjeżdża Justin Bieber, widać, jak dużo jest tam nastolatków. I jeśli ktoś pojawia się na Twitterze, są to właśnie oni.

W USA młodzież ucieka z Facebooka i wydaje mi się, że polska młodzież może iść jej śladem. Bardziej w stylu młodzieży są takie serwisy, jak Twitter czy Instagram, gdzie można czuć się mniej lub bardziej anonimowo, mieć swoją grupę znajomych i być z dala od czyhających z każdej strony rodziców i cioć.

Za długie słowa

Jednocześnie "Newsweek" może mieć rację. Być może Twitterowi po prostu nie jest dane przebić się w Polsce. Eksperci "Newsweeka" twierdzą, że powody mogą być różne: począwszy od tego, iż nasz język jest pełen długich słów i niezbyt nadaje się do pisania w 140 znakach, a skończywszy na tym, że lubimy rozmawiać przez Internet z ludźmi, z którymi czujemy społeczną więź. Dlatego Facebook bardziej nam przypadł do gustu.

Przyczyny niechęci Polaków do Twittera są pewnie jeszcze bardziej złożone. W końcu do dziś nie wszyscy mają smartfony, a tych, którzy używają ich do przeglądania Internetu, też nie ma aż tak wielu. Nawet jeśli młodzież zacznie z niego masowo korzystać, Twitter nie będzie u nas "nowym Facebookiem", ani dziś, ani za rok, ani za pięć lat.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.