Poznaj najmłodszych właścieli najbardziej dochodowych biznesów [TOP 16]

Poznaj najmłodszych właścieli najbardziej dochodowych biznesów [TOP 16]26.09.2011 09:00
Jak osiągnąć sukces w młodym wieku? (Fot. Flickr/joshjanssen/Lic. CC by-nd)

Poza listą najbogatszych postaci branży IT, warto również zwrócić uwagę na przedsiębiorców przed trzydziestką, których startupy są warte co najmniej 100 milionów dolarów. Poznaj ludzi, którzy mimo młodego wieku osiągnęli sukces. Jakie serwisy dały im sławę i pinieniądze?

Mark Zuckerberg

Mark Zuckerberg (Fot. Sostav.ru)
Mark Zuckerberg (Fot. Sostav.ru)

Wiek: 27 lat

Wartość biznesu: 80 mld dolarów

Firma: Facebook

Największy na świecie serwis społecznościowy może pochwalić się rekordową liczbą użytkowników przekraczającą 700 milionów.

Facebook.com
Facebook.com

Arash Ferdowsi i Drew Houston

Arash Ferdowsi i Drew Houston (Fot. Sfluxe.com)
Arash Ferdowsi i Drew Houston (Fot. Sfluxe.com)

Wiek: 25 i 28 lat

Wartość biznesu: 4 mld dolarów

Firma: Dropbox

Jeden z najbardziej znanych dysków online. Rozbudowana usługa pozwala na przechowywanie gigabajtów danych w chmurze, dając jednocześnie użytkownikom możliwość łatwego dzielenie się swoimi plikami.

Dropbox.com
Dropbox.com

Tim O'Shaughnessy i Eddie Frederick

Tim O'Shaughnessy i Eddie Frederick (Fot. BusinessInsider.com)
Tim O'Shaughnessy i Eddie Frederick (Fot. BusinessInsider.com)

Wiek: 29 i 30 lat

Wartość biznesu: 3 mld dolarów

Serwis udowadnia, że Groupon nie ma monopolu na innowacje w dziedzinie sieciowych zakupów. LivingSocial każdego dnia udostępnia tylko jedną ofertę, ale dającą bardzo atrakcyjny rabat.

LivingSocial.com
LivingSocial.com

Brian Chesky, Joe Gebbia i Nathan Blecharczyk

Brian Chesky, Joe Gebbia i Nathan Blecharczyk (Fot. BusinessInsider.com)
Brian Chesky, Joe Gebbia i Nathan Blecharczyk (Fot. BusinessInsider.com)

Wiek: 30, 30 I 28 lat

Wartość biznesu: 1,3 mld dolarów

Firma: AirBNB

Serwis przeznaczony dla wszystkich, którzy mają do wynajęcia lub chcą na krótko wynająć pokój lub mieszkanie. Interesująca propozycja dla miłośników turystyki, którzy omijając znane hotele, mogą trafić na niedrogi nocleg, zlokalizowany w bardzo atrakcyjnym miejscu.

AirBNB.com
AirBNB.com

Daniel Ek

Daniel Ek (Fot. Guardian.co.uk)
Daniel Ek (Fot. Guardian.co.uk)

Wiek: 28 lat

Wartość biznesu: 1,1 mld dolarów

Firma: Spotify

Serwis udostępniający muzykę online podbił najpierw serca Europejczyków, jednak prawdziwy rozwój Spotify nastąpił po wkroczeniu na rynek amerykański. Nawiązanie współpracy z Facebookiem pozwala sądzić, że najlepsze dni Spotify dopiero nadejdą. Preludium do tego była niedawna impreza na cześć serwisu zorganizowana przez Seana Parkera.

Spotify.com
Spotify.com

David Karp

David Karp (Fot. Hotgeeks.blogspot.com)
David Karp (Fot. Hotgeeks.blogspot.com)

Wiek: 25 lat

Wartość biznesu: 800 mln dolarów

Firma: Tumblr

Ta platforma blogowa powoli, ale systematycznie zdobywa popularność. W połowie 2011 roku Tumblr wyprzedził pod względem liczby blogów serwis Wordpress.

Tumblr.com
Tumblr.com

Naveen Selvadurai

Naveen Selvadurai (TheRichest.com)
Naveen Selvadurai (TheRichest.com)

Wiek: 29 lat

Wartość biznesu: 600 mln dolarów

Firma: Foursquare

Serwis łączący platformę społecznościową z usługami geolokalizacyjnymi pozwala na potwierdzanie swojej obecności w różnych miejscach, udostępniając zarazem informacje o pobliskich, wartych uwagi lokalizacjach lub umożliwiając branie udziału w różnych konkursach.

Foursquare.com
Foursquare.com

Aaron Levie

Aaron Levie (Fot. Toocle.com)
Aaron Levie (Fot. Toocle.com)

Wiek: 26 lat

Wartość biznesu: 550 mln dolarów

Firma: Box.net

Dysk online o pojemności większej od konkurencyjnego Dropboksa. Podobnie jak konkurent pozwala na przechowywanie dużej ilości danych w chmurze oraz na łatwe dzielenie się swoimi zasobami.

Box.net
Box.net

Daniel Kafie i Josh Kushner

Daniel Kafie i Josh Kushner (Fot. BusinessInsider.com)
Daniel Kafie i Josh Kushner (Fot. BusinessInsider.com)

Wiek: 28 i 26 lat

Wartość biznesu: 300 mln dolarów

Firma: Vostu

Największa platforma udostępniająca gry społecznościowe w Brazylii. W gry Vostu gra obecnie ponad 50 mln użytkowników korzystających m.in. z serwisów Orkut, Facebook czy MSN.

Vostu.com
Vostu.com

Kim Kardashian

Kim Kardashian (Fot. Melty.fr)
Kim Kardashian (Fot. Melty.fr)

Wiek: 30 lat

Wartość biznesu: 280 mln dolarów

Firma: Shoedazzle

Kim Kardashian nie poprzestała na statusie celebrytki znanej z tego, co portale plotkarskie nazywają „kobiecymi kształtami”, czyli po prostu dużego tyłka. Założyła serwis oferujący abonament na modne buty, torebki i ozdoby, wysyłane użytkownikom każdego miesiąca i sądząc po rosnącej wartości biznesu, osiągnęła godny podziwu sukces.

Shoedazzle.com
Shoedazzle.com

Ben Lerer

Ben Lerer (Fot. BusinessInsider.com)
Ben Lerer (Fot. BusinessInsider.com)

Wiek: 29 lat

Wartość biznesu: 150 mln dolarów

Firma: Thrillist

Połączenie serwisu zakupowego z lifestyle’owym i skierowanie oferty do mężczyzn okazało się strzałem w dziesiątkę. Oferowanie treści i produktów odpowiadających męskim gustom pozwoliło zagospodarować tę ogromną grupę potencjalnych klientów.

Thrillist.com
Thrillist.com

Dave Gilboa

Dave Gilboa (Fot. Maximumalexbain.com)
Dave Gilboa (Fot. Maximumalexbain.com)

Wiek: 30 lat

Wartość biznesu: 120 mln dolarów

W czasach, gdy wady wzroku stają się – niestety – normą, a nie wyjątkiem, sieciowy sklep z okularami sprzedawanymi z dużym rabatem okazał się dochodowym przedsięwzięciem.

WarbyParker.com
WarbyParker.com

Bryan Goldberg, David Finocchio i David Nemetz

Bryan Goldberg, David Finocchio, Zander Freund i David Nemetz (Fot. BusinessWeek.com)
Bryan Goldberg, David Finocchio, Zander Freund i David Nemetz (Fot. BusinessWeek.com)

Wiek: 28, 28 I 27 lat

Wartość biznesu: 120 mln dolarów

Blog poświęcony wydarzeniom sportowym. 20 milionów odwiedzających sprawia, że wycena serwisu rośnie jak na drożdżach. Poza wymienioną powyżej trójką serwis zakładał również Zander Freund (28 lat), który jednak opuścił firmę.

BleacherReport.com
BleacherReport.com

Jennifer Hyman i Jenny Fleiss

Jennifer Hyman i Jenny Fleiss (Fot. Cubiclesareinhumaneblog.com)
Jennifer Hyman i Jenny Fleiss (Fot. Cubiclesareinhumaneblog.com)

Wiek: 30 i 27 lat

Wartość biznesu: 105 mln dolarów

Serwis umożliwia wynajęcie drogich ubrań za ułamek kosztów ich zakupu. Idealne rozwiązanie dla osób biorących udział w dużej liczbie imprez i spotkań towarzyskich.

RentTheRunway.com
RentTheRunway.com

Alexa von Tobel

Alexa von Tobel (Fot. LearnVest.com)
Alexa von Tobel (Fot. LearnVest.com)

Wiek: 27 lat

Wartość biznesu: 100 mln dolarów

Firma: LearnVest

Finanse z kobiecego punktu widzenia. Połączenie poradnika finansowego z serwisem edukacyjnym umożliwia zarówno zdobycie wiedzy z zakresu zarządzania finansami osobistymi, jak również pozwala skorzystać z przydatnych narzędzi ułatwiających zapanowanie nad pustkami w portfelu.

LearnVest.com
LearnVest.com

Kevin Systrom i Mike Krieger

Kevin Systrom i Mike Krieger (Fot. Inc.com)
Kevin Systrom i Mike Krieger (Fot. Inc.com)

Wiek: 27 i 25 lat

Wartość biznesu: 100 milionów dolarów

Firma: Instagram

Użytkownicy iPhone’ów okazali się całkiem sporą i dochodową niszą. Dedykowana aplikacja dla ich smartfonu pozwala na modyfikowanie zdjęć za pomocą różnych filtrów i łatwe dzielenie się nimi w serwisach społecznościowych. Prosty pomysł okazał się bardzo zyskowny.

Instagr.am
Instagr.am

Źródło: Business Insider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.