Serwisy, które wkrótce mogą zostać sprzedane za grube miliony [TOP 8]

Serwisy, które wkrótce mogą zostać sprzedane za grube miliony [TOP 8]11.10.2011 10:03
Wielka kasa (Fot. Flickr/khrawlings/Lic. CC by)
Michał Michał Wilmowski

Hulu, Tumbrl, Instagram... Te serwisy to wciąż startupy, a warte są już miliony. Ich właściciele mogą wzbogacić się w każdej chwili, bo do ich drzwi już pukają wielkie korporacje.

Hulu

Fot. Hulu.com
Fot. Hulu.com

Hulu to całkiem młody, bo 3,5-letni serwis, oferujący to, co YouTube i jeszcze więcej. Można tu oglądać nie tylko krótkie klipy, ale też całe filmy i odcinki seriali. W zeszłym roku Hulu wygenerowało 250 mln dolarów wpływów brutto, w tym roku może tę sumę podwoić.

Kto jest zainteresowany kupnem serwisu? Przede wszystkim Google, który, jak pisał niedawno Łukasz, chciałby stworzyć gigantyczną platformę wideo. Taką, która zastąpi Amerykanom telewizję. Firma jest w stanie wydać nawet 4 mld dolarów na Hulu.

Inny potencjalny kupiec to Dish Network, czwarta największa amerykańska platforma cyfrowa, która chce być bardziej widoczna w Sieci i może wydać na ten cel do 1,9 mld dolarów.

Tumblr

Fot. Tumblr
Fot. Tumblr

Tumblr to miniblogowa platforma hostingowa, w Polsce na razie średnio znana. Serwis, którego właścicielem jest 25-letni David Karp, bije rekordy – w czerwcu 2011 roku wyprzedził WordPressa pod względem liczby blogów (ponad 20 mln). Obecnie miesięcznie generuje 13 mld odsłon.

Nic dziwnego, że już słuchać o zainteresowaniu tym startupem wielkich tego świata. Według Business Insidera Tumblr może kupić Yahoo, które potrzebuje nowych użytkowników. Najlepiej takich, którzy zostawaliby na dłużej, niż zajmuje sprawdzenie poczty.

Sugar Inc.

Fot. Sugar Inc.
Fot. Sugar Inc.

Sugar Inc. jest serwisem dla kobiet, w którym można poczytać teksty z takich dziedzin jak moda, gwiazdy czy gotowanie. W tym roku ma szansę zarobić 70 mln dolarów brutto.

Kupić go może Yahoo, które szuka sposobów na przyciągnięcie nowych użytkowników. Skoro nie może mieć Hulu, to może chociaż Sugar Inc.?

Buddy Media

Fot. Buddy Media
Fot. Buddy Media

Buddy Media to niezwykle popularna platforma pomagająca organizować kampanie reklamowe na Facebooku i w innych serwisach społecznościowych. Dostarcza ona narzędzi do tworzenia kampanii, z których korzystają przedsiębiorcy różnej maści. Serwis w tym roku zarobi najprawdopodobniej ok. 20 mln dolarów brutto.

Kto może go kupić? Przede wszystkim Google, któremu zależy na lepszej obecności w branży reklamowej.

Thrillist

Fot. Thrillist
Fot. Thrillist

Thrillist jest serwisem lifestyle'owym połączonym z zakupami. Skierowany jest do mężczyzn, a ostatnio rozwija się głównie dzięki ofertom daily deals. W tym roku może zarobić jakieś 40 mln dolarów.

Skusić się na to wszystko może Comcast, amerykański gigant, który kilka lat temu kupił DailyCandy, podobny serwis dla kobiet.

Instagram

Fot. Instagram
Fot. Instagram

Instagram to prosty i bardzo młody (powstał w tym roku) biznes. Oferuje tylko jedną rzecz: aplikację pozwalającą użytkownikom iPhone'ów modyfikować zdjęcia i dzielić się nimi w Sieci. W niecały rok serwis zdobył 9 mln użytkowników. Jeszcze nie bardzo wie, jak na siebie zarabiać – ale być może nie musi wiedzieć.

Jego właściciele mogą skosić miliony, kiedy kupi go ktoś z wielkich, np. Twitter.

Bleacher Report

Fot. Bleacher Report
Fot. Bleacher Report

Bleacher Report to istniejący od 2008 roku blog o sporcie. Niezwykle popularny, bo odwiedzany przez 20 mln osób miesięcznie. W zeszłym roku firma dostała 22 mln dolarów od Oak Investment Partners.

Zakupem może być zainteresowany AOL, który szuka pomysłu na sekcję sportową.

Gilt Groupe

Fot. Gilt.com
Fot. Gilt.com

Gilt Groupe to niezwykle popularny serwis zajmujący się sprzedażą markowych ubrań – takich firm jak Calvin Klein, Ralph Lauren czy Burberry – ze zniżką sięgającą nawet 60%. I tak wychodzi na swoje, bo ubrania kupuje wcześniej mocno przecenione, w hurtowych ilościach. W tym roku fiskalnym Gilt Groupe może zarobić nawet 500 mln dolarów.

[/blo-link-inner]

Kto może go kupić? Amazon, dla którego serwis staje się coraz większym zagrożeniem. Kupno może okazać się prostsze i przede wszystkim tańsze niż dalsza walka.

Źródło: Business Insider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.