Sony OLED Bravia A1: telewizory OLED UltraHD ze wsparciem HDR

Sony OLED Bravia A1: telewizory OLED UltraHD ze wsparciem HDR14.04.2017 07:08
Jarosław Balcerzak

Technologia która zachwyciła gości na targach CES, wkracza do sklepów. Sony przygotowało dwa modele w rozdzielczości 4K, z obsługą HDR i dźwiękiem wydobywającym się wprost z ekranu. Czym jeszcze się wyróżniają?

Nowoczesny i elegancki design

Wśród producentów stawiających tego roku na technologię OLED znalazło się także Sony. Dwa nowe telewizory tej marki są pierwszymi w tej technologii o tak pokaźnych przekątnych ekranu: 54,6” oraz 64,5”. Oba zamknięto w innowacyjnej obudowie bez widocznej podstawy i głośników. Jednocześnie w imponującym stopniu zwężono ramki okalające ekran.

W składanej (przy montażu naściennym) podstawie telewizora znalazła się nie tylko spora część elektroniki, ale także subwoofer i system aranżacji przewodów. Całość prezentuje się więc nowocześnie, elegancko i naprawdę prestiżowo.

Imponujące barwy i kontrast matrycy OLED

Jednostką obliczeniową serii Bravia A1 jest wydajny Sony 4K HDR Processor X1 Extreme, zapewniający pełną płynność obrazu również w najwyższych rozdzielczościach i najszerszych paletach barw. Zastosowana matryca UltraHD dysponuje 8 milionami samorzutnie świecących pikseli, odwzorowujących nawet najdrobniejsze szczegóły scen.

Telewizory wspierają technologię HDR w standardach HDR10, HLG i Dolby Vision. Dzięki autorskiemu rozwiązaniu Object-Based HDR Remaster analizują i optymalizują poszczególne fragmenty obrazu, w czasie rzeczywistym korygując kontrast. Jego wyrazistość i wyświetlanie wolne od zniekształceń zapewnia z kolei technologia Dual Database Processing.

Producent pamiętał również o miłośnikach najbardziej dynamicznych scen, o które zadba odpowiedzialna za płynną reprodukcję ruchu technologia Motionflow. W połączeniu z resztą rozwiązań oraz typem zastosowanej matrycy ma się to przełożyć na obraz o szerokich kątach widzenia, głębokiej czerni, wzorowym kontraście i niezwykle szerokiej palecie barw.

Na uwagę zasługuje także innowacyjny sposób odtwarzania dźwięku Acoustic Surface, emitowanego wprost z ekranu zamiast z głośników na jego krawędziach. Umożliwiło to jego precyzyjne pozycjonowanie i zapewni użytkownikom jeszcze większą immersję. Na wbudowany system audio składa się łącznie pięć głośników, każdy o mocy 10 W.

Godny rywal flagowych produktów konkurencji

Tak jak początek roku przyniósł mnóstwo zapowiedzi nowych modeli telewizorów, tak schyłek wiosny jest dla wielu z nich początkiem wprowadzenia do sprzedaży. Nie inaczej będzie z tegorocznymi premierami marki Sony, na które zamówienia w europejskich sklepach są już przyjmowane, a ich regularna sprzedaż rozpocznie się na początku maja.

Obok Samsunga i LG nowe telewizory Bravia będą stanowiły ścisłą światową czołówkę najnowocześniejszych urządzeń w swojej klasie. Świetnie że poza jednymi z najciekawszych matryc będą oferować także naprawdę atrakcyjne wzornictwo i szereg autorskich innowacji. Przełożyło się to jednak na ich cenę: ok. 15 tys. zł za model 54,6” i ok. 25 tys. zł za model 64,5”.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.