Sprzedajemy telefon czyli co gdzie i jak?

Sprzedajemy telefon czyli co gdzie i jak?24.03.2009 14:54
Blomedia poleca

Niedawno pisaliśmy jak kupować nową komórkę. Ok, kupiliśmy już telefon marzeń ale ten ?stary telefon marzeń? leży w szufladzie i się kurzy. Jeśli nie jesteś kolekcjonerem ani nie wykorzystałeś komórki w żaden sensowny sposób, nie ma usprawiedliwienia żeby nie pozbyć się starego urządzenia. Wbrew pozorom nawet te stare modele znajdą nowych właścicieli którzy skorzystają albo z całego telefonu albo z poszczególnych części. Poza tym sprzedając, według powszechnie znanej definicji słowa sprzedawać odzyskamy część zainwestowanych jakiś czas temu pieniędzy. W tym poradniku przybliżamy jak sprzedawać, gdzie i jak wycisnąć ze starej komórki każdy możliwy grosz.

Niedawno pisaliśmy jak kupować nową komórkę. Ok, kupiliśmy już telefon marzeń ale ten ?stary telefon marzeń? leży w szufladzie i się kurzy. Jeśli nie jesteś kolekcjonerem ani nie wykorzystałeś komórki w żaden sensowny sposób, nie ma usprawiedliwienia żeby nie pozbyć się starego urządzenia. Wbrew pozorom nawet te stare modele znajdą nowych właścicieli którzy skorzystają albo z całego telefonu albo z poszczególnych części. Poza tym sprzedając, według powszechnie znanej definicji słowa sprzedawać odzyskamy część zainwestowanych jakiś czas temu pieniędzy. W tym poradniku przybliżamy jak sprzedawać, gdzie i jak wycisnąć ze starej komórki każdy możliwy grosz.

Zdecydowaliśmy się więc pozbyć naszej wysłużonej komórki. No ale gdzie i komu ją sprzedać? Ano jest kilka ?miejsc? gdzie znajdzie ona nowego nabywce. Po kolei więc, zaczniemy od?

Komisu GSM

Jeśli nie mieszkasz w miejscowości która ma niecałe 5 tys. mieszkańców, to na pewno gdzieś u Ciebie jest takie miejsce. Jeśli nie znasz żadnych adresów, wystarczy wejść w google i zaraz okaże się, że dwie ulice dalej jest taki komis. Taka forma sprzedaży komórki jest dobra dla leniwych ludzi bo:

[*]Nawet po kilku minutach możemy mieć w ręce gotówkę

[*]Nie musimy się niczym dalej przejmować, tak jak w przypadku sprzedawania na aukcjach internetowych

No ale wiadomo, każdy kij ma dwa końce. Zazwyczaj w komisach GSM cena jaka zostanie nam zaproponowana jest znacznie niższa niż to co komórka jest faktycznie warta. Za prawdziwą wartość telefonu to komis ją sprzeda, a wiadomo że musi on zarobić. No ale oszczędzamy dużo czasu i zachodu. Jeśli jednak zależy nam na czymś więcej niż 70-80% wartość, można zawsze poszukać kupcy?

Wśród znajomych

Wystarczy popytać, porozmawiać, może ogłosić się na jakimś forum. Na wielu forach tematycznych gdzieś w dziale ?Hydepark?, ?Na każdy temat? czy ?Spamernia? jest temat Giełda gdzie można się ogłosić. Zalety sprzedaży znajomemu są podobne jak w pierwszym przypadku czyli:

[*]mało zachodu - wklejamy ogłoszenie w kilka miejsc i czekamy

[*]Cena jest zazwyczaj wyższa niż w komisie, ewentualnie pomniejszona o równowartość [del]flaszki[/del] bombonierki

Ale jak zawsze jest kilka haczyków. Często dostajemy pytania o konkretne cechy, czy prośby o więcej zdjęć, a wtedy blisko już do trzeciego sposobu czyli do sprzedaży na?

Aukcji Internetowej

Jest to najbardziej wymagający z trzech sposobów, ale również możemy najwięcej wycisnąć z naszej starej komórki. Tej części poradnika poświęcę najwięcej miejsca, bo jest to najpopularniejszy dzisiaj sposób na pozbywania się wszystkiego. Na serwisach typu Allegro, eBay czy Świstak sprzedaje się wszystko: agrafki, komputery, nieruchomości, filmy, samochody, zupki w proszku? no i oczywiście komórki. Zacznijmy więc od początku, czyli od

  1. Rejestracji

Jeśli masz konto na Allegro, to oczywiście możesz pominąć ten krok, chociaż może kilka wskazówek się jednak przyda. Rejestracja jest oczywiście darmowa. Pierwszą ważną sprawą podczas rejestracji jest podanie prawdziwych danych. Nie żaden Pan Tadeusz czy Kubuś Puchatek. To nie jest konto fikcyjne na naszej klasie. Nikt tych danych bez naszej wiedzy i zgody nie rozpowszechni, ale będą niezbędne do kontaktu z nami. Może to się wydaje oczywiste, ale lepiej o tym wspomnieć.

Ważne również jest aby zapoznać się z regulaminem gdzie znajduje się cennik i prowizje jakie pobiera od nas Allegro. Najczęściej jest to niecałe 2zł za wystawienie komórki.

Wśród danych ważne jest podanie adresu, telefonu, numeru gadu-gadu, no i oczywiście imię i nazwisko. Dobrze podać numer konta, żeby nie musieć go wysyłać po zakończeniu aukcji, nabywca zobaczy go po zakupie w serwisie. Inną ważną sprawą jest wypełnienie strony ?O Mnie?, potencjalny nabywca wie wtedy z kim ma do czynienia. Mamy konto więc?

  1. Klikamy ?Sprzedaj?

Niby nic ciekawego, kilka pól do zaznaczenia. No ale właśnie, trzeba pamiętać o kilku sprawach dotyczących tych ?kilku pól?:

[*]Zaznaczamy tylko i wyłączenie te pola które opisują nasz telefon. Jak nie ma on GPS to tego nie zaznaczamy, bo narobimy sobie problemów

[*]Zaznaczamy wszystkie pola które opisują nasz telefon. Pomaga to wyszukać naszą aukcję osobom które filtrują wyniki opcjami w lewym menu na allegro. Jeśli nie jesteś pewien co Twój telefon ma a czego nie ma, zajrzyj na tą stronę, na pewno jest tam opis Twojej komórki.

[*]Zastanów się czy wystawisz aukcję z opcją Kup Teraz czy bez, czy może samą opcję Kup Teraz. Ja osobiście jestem zwolennikiem opcji licytacja + Kup teraz

[*]Może warto zaryzykować i wystawić komórkę za 1zł bez ceny minimalnej? Allegrowicze lubią takie aukcje.

  1. Tytuł aukcji

To ważna część naszego sukcesu. Żeby nasza aukcja była często odwiedzana, tytuł musi spełniać kilka warunków:

[*]Musi zawierać słowa kluczowe, czyli na przykład: Nokia e50 używana BCM od złotówki. Wbrew pozorom, ?słowa? BCM (Bez Ceny Minimalnej) oraz ?od złotówki? są równie ważne jak ?Nokia? oraz ?e50?

[*]Nie używaj znaków @@@@@, !!!!!, ==>, nie jesteś Pokemonem, to tylko zniechęca, a nie przyciąga potencjalnych kupców.

Mamy więc tytuł, przechodzimy do najważniejszej części aukcji jaką jest?

  1. Opis przedmiotu

Tak jak napisałem, to najważniejsza część wystawania przedmiotu na sprzedaż. Opis musi w 100% odzwierciedlać wygląd oraz stan techniczny naszego telefonu. Tak jak wyżej, lista cech które musi posiadać opis:

[*]Piszemy Tylko prawdę i Całą prawdę. Jak na spowiedzi, nie kłamiemy, że telefon jest nówka nieśmigany jeśli wyświetlacz jest cały w rysach. Wymieniamy jak najwięcej zalet telefonu, i dlaczego ktoś powinien kupić komórkę właśnie od Ciebie

[*]Tak jak w formularzu, wymieniamy najważniejsze funkcje/możliwości telefonu, ale bez przesady. Mało kto wie co to znaczy, że telefon działa w standardach 800, 1800 i 1900, lepiej napisać telefon 3. Generacji, wtedy wiadomo o co chodzi

[*]Opisujemy ewentualne wady czyli na przykład porysowany wyświetlacz. Wtedy warto jednak dodać jakie są możliwości naprawy (w przypadku porysowanego ekranu, wymiana obudowy, albo wypolerowanie specjalną pastą) wtedy potencjalny nabywca wie, że z problemem łatwo sobie poradzić

[*]Jeśli telefon jest uszkodzony koniecznie o tym wspominamy! Nie piszemy ?telefon sprawny w 99%? tylko ?wyjście słuchawkowe nie działa?. Inaczej negatyw gwarantowany.

[*]Często zaczynamy nowy akapit, punktujemy cechy czy funkcje, to się łatwiej czyta

[*]W opisie również umieszczamy dane kontaktowe, ułatwiamy w ten sposób kontakt. Jeśli boimy się spamu, e-maila umieszczamy w ten sposób: uzytkownik[at]domena.pl i dodajemy, że [at] to ?małpka?

Jak już mamy czytelny, nie za długi ale i nie za krótki opis, chwytamy za aparat i robimy?

  1. Zdjęcia

[*]Zdjęcia muszą być przede wszystkim wyraźne, i muszą dobrze pokazywać naszą komórkę. Lepsze są zdjęcia o mniejszej rozdzielczości ale wysokiej jakości. Co komu po zdjęciu 12 mega pixeli na który widać czarną plamkę?

[*]Fotografie muszą pokazywać dokładnie nasz telefon. Niedopuszczalne jest wrzucanie zdjęć z innych aukcji, czy z katalogów producenta

[*]Nie przesadzamy z artyzmem, kupujący chce zobaczyć w jakim stanie jest komórka, a nie jakie fajne zdjęcia potrafimy zrobić

[*]Nie wrzucamy 38 zdjęć, tylko na przykład 3, z trzech różnych stron. Jeśli przesadzimy z ilością, strona będzie się długo ładowała, co zniechęci Allegrowiczów

  1. Formatowanie wpisu

Czyli jeszcze trochę o szablonie. Błędem wielu sprzedawców, głównie sklepów jest przeładowanie strony aukcji grafiką i niepotrzebnymi informacjami. Tu 7 zdjęć budynku sklepu, tam 13 numerów gadu-gadu do kontaktu jeszcze 3 adresy, i cała historia jak sklep powstał. Po co to komu i kogo to obchodzi? Ktoś kto wchodzi na naszą aukcję chce kupić komórkę a nie dowiedzieć się wszystkiego o sprzedawcy, ale nie co wystawia na sprzedaż. Ja osobiście z takich aukcji szybko uciekam.

Nie przesadzamy z ilością kolorów, ważne informacje podkreślamy albo wytłuszczamy. Ale tylko te najważniejsze.

  1. Co dalej?

Ok, wystawiliśmy aukcję, mamy opis, czytelne zdjęcia, zdefiniowaliśmy kategorie, ustawiliśmy cenę. Ale to nie koniec, a nawet dopiero początek. Teraz nasza skrzynka zapełni się pytaniami, na które musimy odpowiedzieć. To świadczy o naszym zainteresowaniu potencjalnym nabywcą komórki.

Linka do aukcji możemy umieścić w kilku miejscach, żeby zwiększyć oglądalność. Czy to w opisie na gadu-gadu, czy na forum w dziale ?giełda?, możemy rozesłać znajomym mailem, byle nie wyszedł z tego spam. No i czekamy, te 10 dni (może być również mniej, albo więcej - za 14 dni się dopłaca). Powodzenia!

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.