Super Express TV, czyli kolejna stacja wysokich lotów

Super Express TV, czyli kolejna stacja wysokich lotów31.01.2012 09:01
Super Express TV (montaż, fot. Super Express)
Marcin Honkisz

Nie wiem, czy tylko ja odnoszę takie wrażenie, ale wydaje mi się, że ostatnio poziom merytoryczny kanałów telewizyjnych, delikatnie mówiąc, spada. A gdyby dla niektórych w dalszym ciągu była to telewizja zbyt ambitna, znany tabloid postanowił uruchomić własny kanał. Super Express TV ma zadebiutować jesienią.

Nie wiem, czy tylko ja odnoszę takie wrażenie, ale wydaje mi się, że ostatnio poziom merytoryczny kanałów telewizyjnych, delikatnie mówiąc, spada. A gdyby dla niektórych w dalszym ciągu była to telewizja zbyt ambitna, znany tabloid postanowił uruchomić własny kanał. Super Express TV ma zadebiutować jesienią.

Na samym początku chcę się wytłumaczyć z krytycznego tonu tego wpisu. Po prostu zawartość tematyczna prasy typu "Super Express" czy "Fakt" do mnie nie przemawia. Ale – różni ludzie, różne potrzeby. Biorąc pod uwagę wyniki sprzedaży tabloidów, wydaje się, że nowa telewizja zdobędzie rynek szturmem.

Holding ZPR – Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe - planuje uruchomić nową telewizję nakładem kilkunastu milionów złotych. Obecnie holding jest nadawcą m.in. takich stacji telewizyjnych, jak Eska TV oraz Polo TV. Widać, że od początku stawia na szeroko rozumianą telewizję rozrywkową, lekką, łatwą i przyjemną. W tę konwencję ma się również wpisać nowa stacja.

Nowa telewizja ma konkurować na rynku medialnym z już istniejącymi kanałami: TTV oraz Superstacją. Jak jednak podkreślają władze ZPR, Super Express TV ma być jeszcze bardziej tabloidowy niż konkurencja. Nowy kanał ma wzbudzać u widza skrajne emocje oraz zachęcać do interakcji.

"Pokażemy, jak robi się prawdziwie tabloidową telewizję. W ciągu dwóch lat chcemy osiągnąć 2 – 3 proc. udziałów w oglądalności" – deklaruje szef ZPR Zbigniew Benbenek.

Trzeba przyznać, że plan jest dość ambitny, zakładając, że na taki wynik stacje muszą ciężko pracować przez długie lata, a dla większości pozostaje on nieosiągalny. Wszystko w tym wypadku będzie zależało od zasięgu nowej telewizji. Oczywistym krokiem do takiej oglądalności będzie wejście na naziemny rynek cyfrowy.

Nadawca zdaje sobie z tego sprawę, dlatego - według "Dziennika Gazeta Prawna" - już prowadzi rozmowy na temat wejścia do naziemnych multipleksów. Najprawdopodobniej chodzi o negocjacje z nadawcą telewizji Puls, który otrzymał dość dawno koncesję na nadawanie drugiego kanału, ale do tej pory go nie uruchomił. Jest więc szansa, że Super Express TV może zająć miejsce TV Puls 2 w ramach drugiego multipleksu naziemnego.

Oprócz tego kanał ma być dostępny drogą satelitarną oraz za pośrednictwem sieci kablowych. Sądzę, że nie będzie on kodowany, zatem rzeczywiście może być dostępny na wszystkich platformach satelitarnych, nawet bez podpisywania żadnych umów z operatorami.

Nie chcę tutaj osądzać, czy kanał odniesie sukces ani do kogo będzie kierowany. Wiem jedno – u mnie podzieli los Superstacji, czyli nigdy nie zagości na mojej liście kanałów.

Źródło: dziennik.pl

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.