T-Mobile zamierza wspierać polskie startupy. Skorzystacie?

T-Mobile zamierza wspierać polskie startupy. Skorzystacie?31.05.2012 11:58
Tak T-Mobile wyobraża sobie właściciela startupu ;) (Fot. innowacje.t-mobile.pl)
Michał Michał Wilmowski

Polskie startupy nie znajdują tak łatwo inwestorów jak amerykańskie, ale być może coś się w tej materii ruszy. Operator komórkowy T-Mobile właśnie ogłosił konkurs, w którym jest do wygrania 50 tys. zł. Warunek jest jeden: musicie stworzyć serwis mobilny o konkretnej tematyce.

Polskie startupy nie znajdują tak łatwo inwestorów jak amerykańskie, ale być może coś się w tej materii ruszy. Operator komórkowy T-Mobile właśnie ogłosił konkurs, w którym jest do wygrania 50 tys. zł. Warunek jest jeden: musicie stworzyć serwis mobilny o konkretnej tematyce.

O tym, że w Polsce startupom nie jest łatwo, miałem już okazję pisać. Po części winni są sami twórcy, którzy często zwyczajnie kopiują amerykańskie pomysły.

Ale też faktem jest, że nie ma u nas tak sprzyjającego środowiska jak w USA. Nikt nie inwestuje milionów w startupy, innowacyjność nie jest doceniana, nie ma też takiego zainteresowania startupami jak za oceanem. Niewątpliwie każdy pomysł, który może pomóc to zmienić, jest dobry.

T-Mobile uruchomił stronę T-Mobile Innowacje, na której ogłoszono konkurs dla twórców startupów. Operator poszukuje konkretnej rzeczy – mobilnego serwisu lifestyle'owego lub komunikatora. Za najlepszy pomysł oferuje 50 tys. zł i wsparcie przy prowadzeniu oraz promowaniu projektu.

Strona Innowacje skierowana jest do wszystkich deweloperów, którzy chcą współpracować z T-Mobile. Operator udostępnia API do budowania własnych projektów, oferuje także możliwość współpracy programistom, którzy chcieliby realizować pomysły T-Mobile.

Trzeci element to wspieranie startupów – i właśnie po to ogłoszono konkurs. T-Mobile najwyraźniej ma większe plany związane z twórcami innowacyjnych projektów. Nie jestem w stanie odpowiedzieć na pytanie, czy warto z tego skorzystać i związać się z dużą korporacją.

Na pewno jeśli dzięki T-Mobile coś się w branży ruszy, to jestem za. Wielu zdolnych twórców rezygnuje, bo nie jest w stanie jednocześnie pracować na swoje utrzymanie i budować startupu. Ich amerykańscy koledzy w tym czasie dostają setki tysięcy dolarów tak po prostu.

Nietrudno w tej sytuacji o zniechęcenie. W efekcie jest u nas jak w Rosji – jeśli chcemy mieć gwarantowany sukces, musimy szybko skopiować coś, co jest hitem w USA, a następnie rozpropagować to przy pomocy znajomych dziennikarzy. To ślepy zaułek. Poza tym mam wrażenie, że i w takim przypadku droga do wyrzucania pieniędzy przez okno jest u nas jednak nieco dłuższa niż w innych krajach.

Źródło: Media2Antyweb

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.