Tablet TechCruncha to teraz JooJoo, ale kto to kupi za 500 dolarów?

Tablet TechCruncha to teraz JooJoo, ale kto to kupi za 500 dolarów?08.12.2009 10:30
Krzysztof Bartnik

Na początku grudnia redaktor naczelny serwisu TechCrunch Michael Arrington poinformował, że CrunchPada - tabletu do przeglądania stron www, który wymyślił - nie będzie. Wszystkiemu winny miał być producent sprzętu, firma Fusion Garage. Teraz poznaliśmy całą aferę widzianą oczami drugiej strony.

Na początku grudnia redaktor naczelny serwisu TechCrunch Michael Arrington poinformował, że CrunchPada - tabletu do przeglądania stron www, który wymyślił - nie będzie. Wszystkiemu winny miał być producent sprzętu, firma Fusion Garage. Teraz poznaliśmy całą aferę widzianą oczami drugiej strony.

We wczorajszej wideo konferencji Chandrasekar Rathakrishnan, szef Fusion Garage, zaprzeczył wersji Michaela Arringtona. Jego zdaniem naczelny TechCruncha nie wywiązał się skutecznie z żadnych podjętych zobowiązań, dlatego dalsza współpraca nie miała sensu.

Według Chandrasekara Rathakrishnana, to właśnie Fusion Garage wykonało całą robotę związaną z projektowaniem i stworzeniem produktu, a wszystko co robiła druga strona to publikowanie zdjęć prototypu w chwili, kiedy to w ogóle nie powinno mieć miejsca. W wypowiedziach szefa producenta sprzętu nie zabrakło też wypowiedzi w stylu "TechCrunch to tylko blog" (zonk).

Odkładając zamieszanie na bok, CrunchPad ma pojawić się na rynku. Jego nazwę zmieniono na JooJoo i całość wyceniono na 499 USD. Tablet ma posiadać ekran 12,1 cala, z internetem łączyć się tylko dzieki Wi-Fi. Jego karta graficzna wystarczy do wyświetlanie filmików w full HD, a całość powinna się uruchamiać w mniej niż 10 sekund.

Oto wideo prezentacja urządzenia, którą opracował serwis cnet:

Przy okazji uruchomiono również oficjalną witrynę JooJoo, na której od 11 grudnia będą przyjmowane zamówienia przedpremierowe. Nie wiadomo jednak, kiedy produkt faktycznie wyląduje na sklepowych półkach (Fusion Garage szuka teraz nowych inwestorów).

Co na to wszystko odpowiedział Mike Arrington? Żadnego wpisu na łamach TechCrunch się nie doczekaliśmy, a na swoim Twitterze napisał: "Nie spodziewajcie się od nas jakiegokolwiek posta na temat CrunchPada. Wszystko jest teraz w rękach prawników".

500 USD za prosty tablet do przeglądania sieci to moim zdaniem zdecydowanie za dużo. Za tę kwotę można nabyć dobrego netbooka, a nie dotykowy ekran do przeglądania sieci.

Z pewnością afera CrunchPad/JooJoo będzie miała jeszcze ciąg dalszy. Ja stawiam na zamknięcie projektu i odszkodowanie dla właściciela TechCruncha plus przy okazji na to, że Apple wypuści swoje urządzenie tego typu.

A Wy?

Źródło: VentureBeat

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.