Tak, to jest powód do dumy. Polski pies-pająk rządzi światowym Internetem

Tak, to jest powód do dumy. Polski pies-pająk rządzi światowym Internetem10.12.2014 10:57
Marta Wawrzyn

Niezależnie od tego, czy wejdziecie na zagraniczne serwisy typowo rozrywkowe czy okołotechnologiczne, dowiecie się, że filmik SA Wardegi był najchętniej oglądanym materiałem na YouTubie w 2014 roku. Co ciekawe, w Polsce wygrać internetów wcale mu się nie udało.

Co oglądaliście na YouTubie w 2014 roku? Psy-pająki i Katy Perry - pisze serwis Deadline, ilustrując artykuł screenem z filmiku Sylwestra Wardęgi. Informację o tym, że Polak zdobył YouTube'a, znajdziecie w niemal każdym większym serwisie zajmującym się rozrywką lub/i nowymi technologiami.

Pies-pająk obejrzany 113 milionów razy

Wszystko dlatego, że Google wypuścił wczoraj YouTube Rewind 2014 i ujawnił dziesiątki najlepiej oglądanych filmików na całym świecie. Wśród teledysków muzycznych króluje Katy Perry i jej "Dark Horse", obejrzany ponad 700 mln razy.

YouTube Rewind: Turn Down for 2014

Katy Perry - Dark Horse (Official) ft. Juicy J

Z kolei wśród filmików pozamuzycznych najpopularniejszy był "Mutant Giant Spider Dog", czyli dobrze nam znany warszawski jamnik Sylwestra Wardęgi, którego obejrzano 113 milionów razy. Coś takiego przytrafiło się Polakom po raz pierwszy – nigdy wcześniej żaden nasz filmik nie był najpopularniejszy na światowym YouTubie. Ba, w ogóle bardzo rzadko przebijają się materiały nakręcone poza Stanami Zjednoczonymi. Na miejscu Wardęgi znajdowały się wcześniej zaledwie dwie osoby spoza USA.

Mutant Giant Spider Dog (SA Wardega)

To wielki sukces, cieszmy się z niego

Co ciekawe, w Polsce Wardęga wcale nie był najchętniej oglądany. Psa-pająka pokonała Karolina Czarnecka i "Hera koka hasz LSD".

Karolina Czarnecka - Hera koka hasz LSD (35 PPA)

A czytając komentarze w internetach, można odnieść wrażenie, że Wardęga w ogóle niczego nie wygrał. Zamiast gratulacji słychać tylko pytania, ile on na tym właściwie zarobił (wciąż powraca informacja, że ok. 400 tys. zł), a także opinie, że przecież to nic takiego. Polacy robią ciekawsze rzeczy, na przykład dostają się do finału międzynarodowego konkursu NASA. "Czemu o tym nie piszecie?" - pytają czytelnicy. Niektóre portale wpadają na "genialne" pomysły, jak przerzucenie filmiku na własny player.

Trudno odnosi się sukces w Polsce. Ale Wardęga może na to wszystko machnąć ręką, on już udowodnił, że w swojej kategorii jest mistrzem. "Mutant Giant Spider Dog" był najchętniej oglądanym filmikiem w 2014 roku na całym świecie, mimo że znalazł się na YouTubie dopiero we wrześniu. Był popularniejszy od reklamy Nike'a z gwiazdami piłki nożnej, a także od słynnego "First Kiss". Bądźmy dumni i już.

FIRST KISS

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.