TechCrunch sprzedany! Czy to początek końca popularnego serwisu?

TechCrunch sprzedany! Czy to początek końca popularnego serwisu?28.09.2010 11:29
Paweł Żmuda

Opiniotwórczy serwis TechCrunch, prowadzony przez kontrowersyjnego Michaela Arringtona, to mekka dla wielu osób związanych z IT. Wygląda na to, że pewien duży koncern zapragnął mieć witrynę w swoim portfolio...

Opiniotwórczy serwis TechCrunch, prowadzony przez kontrowersyjnego Michaela Arringtona, to mekka dla wielu osób związanych z IT. Wygląda na to, że pewien duży koncern zapragnął mieć witrynę w swoim portfolio...

[url=http://vbeta.pl/2010/08/23/facebook-naszego-boga-%E2%80%93-admina-%E2%80%93-nie-da-sie-zablokowac]Facebook: Naszego boga – admina – nie da się zablokować!

[/url]

Zainteresowanym jest AOL - podał serwis GigaOm. Prawdopodobnie rozmowy prowadzone między Arringtonem a internetowym gigantem są dopiero w początkowej fazie. Wszystko może skończyć się jedynie na zapowiedziach. Jednak osoby zbliżone do sprawy twierdzą, że umowa zostanie podpisana.

Jeśli powyższe informacje okażą się prawdziwe, będzie to już kolejna próba przejęcia opiniotwórczego blogu przez firmę z Nowego Jorku. Podobne rozmowy prowadzono już dwukrotnie w ciągu ostatnich pięciu lat.

Prób wykupienia Arringtona podejmowali się prezesi AOL - Randy Falco oraz Tim Armstrong. Serwis wyceniano wtedy na 25 mln dol., jednak ostatecznie firmy nie podjęły współpracy. Dziś mówi się już o 50 mln dol.

Aktualizacja:

Ja podało kilka zachodnich serwisów technologicznych TechCrunch został dziś sprzedany korporacji AOL. Za serwis zapłacono najprawdopodobniej 25 mln dol. Jest to raczej mała kwota. Początkowo spodziewano się oferty na 40-50 mln.

Pierwsze reakcje na przejęcie są negatywne. Business Insider zwraca uwagę na to, że należący do AOL Engadget (5. miejsce w rankingu Technorati) w ogóle się nie rozwija. Kontrolowane przez niezależnego Gawkera Gizmodo (3. miejsce) ma już trzy razy więcej czytelników niż kultowy niegdyś blog.

BI sugeruje, że podobny los spotka TechCruncha (obecnie 2. miejsce), a na prowadzenie w technologicznej blogosferze wysunie się Mashable (dziś 4. miejsce).

Źródło: GigaOM

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.