The Best Thing This Year - tylko jedna wiadomość rocznie. Czy to ma sens?

The Best Thing This Year - tylko jedna wiadomość rocznie. Czy to ma sens?06.05.2012 10:00
Jedna wiadomość rocznie! (Fot. Flickr/DafneCholet/Lic. CC by)

Platformy społecznościowe zasypują nas milionami bezużytecznych informacji. A gdyby tak odejść od facebookowo-twitterowego standardu i postarać się przekazać coś naprawdę wartościowego? Oto serwis, gdzie nie ma miejsca na przypadkowe treści.

Platformy społecznościowe zasypują nas milionami bezużytecznych informacji. A gdyby tak odejść od facebookowo-twitterowego standardu i postarać się przekazać coś naprawdę wartościowego? Oto serwis, gdzie nie ma miejsca na przypadkowe treści.

Mam świadomość, że zabrzmię jak stetryczały, technologiczny dinozaur, który w metodach komunikacji zatrzymał się na etapie e-maila i telefonu, ale bywają dni, gdy - choć zapewne sam nie jestem bez winy - mam dość wypełniającego niemal każdy serwis społecznościowy banału.

Wiem – nie ma przymusu, by z któregokolwiek korzystać, jednak możliwość szybkiego kontaktu ze znajomymi jest trudna do przecenienia. Niestety, jest też druga strona medalu – zalew bezwartościowych wpisów o tym, że świeci słońce, że koty są fajne i że polityk A powiedział coś o polityku B. Albo na odwrót.

Odfiltrowanie ciekawych informacji jest tym trudniejsze, że niekiedy te same osoby w krótkich odstępach produkują banalne wpisy, by chwilę później zaskoczyć wartościową treścią. Łatwość, z jaką można umieścić w Sieci cokolwiek, sprawia jednak, że bardzo często trafia tam właśnie cokolwiek, co po chwili przestaje być istotne nawet dla osoby, która daną treść opublikowała.

Jest szansa, by to zmienić. Ruszył właśnie nietypowy startup, który nieco na wyrost można nazwać antytwitterem. Zamiast publikowanych co 10 minut informacji o tym, że zimno, ciepło, woda w kranie, korki, lody w McDonaldzie, zebranie, zdjęcie płytki chodnikowej z Instagramu (z tego artykułu dowiecie się, ilu internautów korzysta z Instagramu), była się odezwała i kawa najlepsza na świecie, mają się w nim znaleźć tylko starannie przemyślane treści. Jak to osiągnąć?

TheBestThingThisYear.com
TheBestThingThisYear.com

Serwis The Best Thing This Year ma umożliwić podzielenie się ze światem tylko jedną wiadomością rocznie. Można zatem mieć nadzieję, że opublikowane wpisy będą dotyczyły czegoś, czemu warto poświęcić uwagę i co nie zdezaktualizuje się po kilku minutach.

Oczywiście trudno w tym wypadku mówić o funkcji informacyjnej. Prawdopodobnie z wpisów publikowanych w The Best Thing This Year nie dowiemy się, że właśnie udostępniono –nastą wersję którejś przeglądarki, gdzie zmieniono krzywiznę etykiet kart, jak zwykle poprawiono renderowanie grafiki i  tradycyjnie przyspieszono obsługę Javascriptu. Ale czy naprawdę będziemy przez to ubożsi w istotną wiedzę?

The Best Thing This Year to projekt Dana Shapiro – inwestora i obecnego pracownika Google’a, który ma na koncie takie sukcesy, jak kupiona przez Google’a porównywarka zakupowa Sparkbuy (przed wyłączeniem przez Google'a usługa nie wyszła z fazy beta - porównywała tylko telewizory i laptopy, ale według bardzo rozbudowanych kryteriów wykraczających poza specyfikację techniczną) czy firma Ontela, która kupiła od Fox Corp. serwis fotograficzny Photobucket.

Dan Shapiro (Fot. Flickr/Pinar Özger)
Dan Shapiro (Fot. Flickr/Pinar Özger)

Jak stwierdził sam pomysłodawca, serwis nie powstał jako kolejny dochodowy biznes – to raczej próba wydobycia z internautów tego, co rzeczywiście mają do powiedzenia i co jest dla nich ważne. The Best Thing This Year ruszy niebawem – obecnie trwają zapisy potencjalnych użytkowników. Można to zrobić na tej stronie.

Choć wprowadzone restrykcje mogą wydawać się bardzo surowe, moim zdaniem są znacznie bardziej sensowne niż np. ograniczenie wprowadzone na Twitterze. Gdy ktoś nie ma nic ciekawego do powiedzenia, potrafi śmiertelnie znudzić nawet 140-znakową wypowiedzią.

Z drugiej strony, ciekawy tekst może mieć objętość „Iliady” i w ostatnim zdaniu intrygować równie mocno, jak na samym początku. Radykalne ograniczenie częstotliwości wpisów pozwala mieć nadzieję, że tych interesujących treści będzie więcej.

Niecierpliwie czekam na debiut serwisu. Nie twierdzę, że będzie to jakikolwiek przełom czy nowy, internetowy gigant. Idea towarzysząca jego powstaniu jest jednak na tyle przemyślana, że efekty mogą być bardzo ciekawe, choć dość ironicznie wygląda zachęta, by informacją o nowym serwisie podzielić się na Twitterze.

Zastanawialiście się kiedyś, co napisalibyście, mogąc opublikować tylko jedną wypowiedź w ciągu roku?

Źródło: Business Insider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.