To nie żart, to nauka! Jedzenie popcornu w kinie uodparnia na reklamy

To nie żart, to nauka! Jedzenie popcornu w kinie uodparnia na reklamy15.10.2013 14:00
Popcorn (Fot. Flickr/ DaveCrosby/Lic. CC by-sa)
Marta Wawrzyn

Jeśli lubicie pogryzać prażoną kukurydzę, oglądając film w kinie, nie zmieniajcie tego nawyku. Naukowcy z uniwersytetu w Kolonii udowodnili, że popcorn to nie tylko banalna przekąska, ale ma też właściwości, o które nigdy byśmy go nie podejrzewali.

Jeśli lubicie pogryzać prażoną kukurydzę, oglądając film w kinie, nie zmieniajcie tego nawyku. Naukowcy z uniwersytetu w Kolonii udowodnili, że popcorn to nie tylko banalna przekąska, ale ma też właściwości, o które nigdy byśmy go nie podejrzewali.

"The Guardian" opisuje badanie przeprowadzone na uniwersytecie w Kolonii w Niemczech. Udowadnia ono bardzo ważną dla wielu z nas rzecz: że jeśli w czasie seansu jemy popcorn, uodparniamy się na reklamy serwowane przed filmem.

Zjadacze popcornu odporni na reklamy

Reklamy w kinie mają działać na człowieka, bazując na bardzo prostym mechanizmie. Otóż kiedy słyszymy nową nazwę (np. jakiejś marki), nasz język zaczyna automatycznie i podświadomie ćwiczyć jej wymowę. Nie jesteśmy w stanie się przed tym obronić i czy chcemy tego, czy nie, zapamiętujemy nowe słowo.

A co się dzieje, kiedy jesteśmy zajęci przeżuwaniem popcornu? Eksperyment przeprowadzono na 96 osobach, podzielonych na dwie grupy. Wszyscy oglądali film, przed którym pokazano serię reklam. Połowa dostała darmowy popcorn, druga połowa tylko kostkę cukru, która szybko rozpuściła się w ustach.

Z testu zrobionego na koniec wynika, że reklamy nie zrobiły żadnego wrażenia na osobach, które jadły popcorn. Za to ludzie z drugiej grupy jak najbardziej wykazywali się znajomością reklam i marek, które były prezentowane przed filmem.

Jak to działa?

Tak czy siak jest to ciekawe odkrycie, które powinno zainteresować reklamodawców wykupujących za grube pieniądze kilkanaście sekund na dużym ekranie. Jeśli nie opłaca się pokazywać reklam osobom, które jedzą popcorn, to może w takim razie czas zmienić nawyki kinomanów?

Zwłaszcza że chyba nie tylko reklamodawcy byliby szczęśliwi, gdyby z kin znikł popcorn. Widzowie o wrażliwym słuchu też by raczej nie płakali z tego powodu.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.