Toshiba 65X9763: flagowy telewizor OLED 4K już jesienią trafi do Europy

Toshiba 65X9763: flagowy telewizor OLED 4K już jesienią trafi do Europy08.06.2017 10:07
Jarosław Balcerzak

Po kilku latach nieobecności Toshiba wraca ze swoimi telewizorami na Stary Kontynent. Reprezentacyjnym modelem będzie atrakcyjnie wyceniony, 65-calowy model z matrycą OLED. Jaką jakość obrazu ma zaoferować?

Atrakcyjna i nowoczesna stylistyka

Wśród tegorocznych telewizorów z panelami OLED nie zabraknie także Toshiby – producenta od kilku lat nieobecnego w sklepach na naszym kontynencie. Powrót starannie zaplanowano, przygotowując produkty rywalizujące nie tylko ceną, ale i zastosowaną w nich technologią. Jakością i starannością wykonania mają więc w niczym nie ustępować utytułowanym konkurentom.

Design flagowego modelu 65X9763 świetnie wpisuje się w tegoroczne trendy: czarna obudowa otrzymała smukły profil, ramki wyraźnie zwężono, a srebrną podstawę wykonano ze szczotkowanego aluminium. Dominuje więc elegancki minimalizm, który sprawdzi się w większości pomieszczeń. W tylnej części znalazł się spory zakres złącz, m.in. cztery HDMI oraz trzy USB.

Szeroki zakres barw w UltraHD 4K

Zastosowana w telewizorze 65” matryca OLED (RGBW) została wyprodukowana przez markę LG, a jej natywna rozdzielczość to 3840 × 2160 pikseli. Wyróżnia ją wyjątkowo szeroka paleta barw, która ma pokryć 99 proc. zakresu DCI-P3. Za wykrywanie i kompensację ruchu odpowiada technologia MEMC, a jakość wyświetlania dynamicznych ujęć ma być wyższa od tej znanej z produktów LG.

System operacyjny telewizora zapewni szeroki zakres funkcjonalności smart, w tym dostęp do Netfliksa i Youtube’a. Nie zabraknie także wsparcia dla bezprzewodowego przesyłania obrazu z urządzeń mobilnych. Za najwyższą jakość audio będą odpowiadać stereofoniczne głośniki z wbudowanym subwooferem.

Szczególnie interesująco brzmi ambitna zapowiedź producenta dotycząca wartości input laga (jest to zjawisko występujące w niektórych typach ekranów, polegające na opóźnieniu wyświetlanego obrazu w stosunku do czasu sygnału sterującego obrazem). Ma on wynieść zaledwie 1 ms, co byłoby wynikiem wręcz bezprecedensowym – dotychczas prezentowane produkty konkurentów mogły bowiem zaoferować wartości rzędu 14 ms i wyższe. Wiele jednak zależy od zastosowanej przez Toshibę metodologii pomiaru.

Tanio, czyli bez wsparcia HDR

Pierwszy telewizor OLED w ofercie Toshiby już wkrótce ma trafić na rynek jako najtańszy smartTV 65” w swoim segmencie. Od innych budżetowych propozycji ma go odróżniać najwyższa jakość wyświetlania obrazu, zapewniona przez autorskie algorytmy przetwarzania obrazu, wysokiej klasy podzespoły i 6-tygodniowe, rygorystyczne testy jakości produktu.

Rywalizacja cenowa także i tutaj oznacza jednak kompromis: model 65X9763 nie zaoferuje wsparcia HDR, co zniechęci najbardziej wymagających widzów i graczy. Pojedynczy, lecz znaczący brak, ma rekompensować koszt zakupu niższy niż w przypadku odpowiednika LG. Dokładna cena zostanie ujawniona wkrótce, natomiast premierę sklepową wyznaczono na wrzesień.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.