UPC przejmie Astera. Będzie wojna o klienta na polskim rynku telekomunikacyjnym?

UPC przejmie Astera. Będzie wojna o klienta na polskim rynku telekomunikacyjnym?06.09.2011 11:58
Kto wymierzy pierwszy cios? (Fot. Flickr/Claudio Gennari/Lic. CC by)
Michał Michał Wilmowski

Za zgodą UOKiK-u UPC Polska może przejąć Astera i znaleźć się w gronie największych graczy na polskim rynku. Netia i Telekomunikacja Polska mają czego się bać?

Za zgodą UOKiK-u UPC Polska może przejąć Astera i znaleźć się w gronie największych graczy na polskim rynku. Netia i Telekomunikacja Polska mają czego się bać?

Jedna z największych fuzji na naszym rynku telekomunikacyjnym dojdzie do skutku. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów po długim wahaniu w końcu wydał zgodę na przejęcie przez UPC Polska sieci Aster.

Urząd postawił jednak warunek: ponieważ w Warszawie i Krakowie udziały obu spółek w rynku przekraczają 50%, UPC musi w ciągu najbliższych 18 miesięcy część sieci w tych miastach odsprzedać. Chodzi o to, żeby mieszkańcy pechowych okolic wciąż mieli wybór.

Według ustawy antymonopolowej jedna firma nie może mieć więcej niż 40% udziałów w rynku. UOKiK argumentuje, że koncentracja mogłaby doprowadzić do sytuacji, w której klienci dostawaliby mniej korzystne oferty.

Nie wiadomo jeszcze, co na to wszystko UPC. Patrycja Gołos, Dyrektor ds. Komunikacji i Public Affairs w UPC Polska powiedziała na razie, że:

UPC Polska otrzymało decyzję UOKiK dziś, tuż przed jej oficjalnym ogłoszeniem. W związku z tym nie miało jeszcze okazji dokładnie przeanalizować treści dokumentu i uzasadnienia decyzji przedstawionego przez Urząd. Po szczegółowym zapoznaniu się z jego treścią i analizie zaproponowanych warunków przedstawimy stanowisko firmy i zapowiedź dalszych działań.

Nie sądzę jednak, żeby miał nastąpić jakiś zaskakujący ruch. UPC dostało (prawie) to, co chciało. Jeśli fuzja dojdzie do skutku, będzie konkurować z największymi z największych.

Jak informuje Dziennik Internautów, pod koniec drugiego kwartału tego roku telewizję cyfrową UPC Polska miało 437,8 tys. klientów, a Internet 543 tys. osób. Z telewizji cyfrowej firmy Aster korzystało 91 tys. abonentów, a z Internetu 174 tys. użytkowników.

Po dodaniu tych liczb wychodzą całkiem zgrabne liczby, świadczące o tym, że nowe UPC bez problemu będzie już w stanie konkurować np. z Netią (690 tys. użytkowników Internetu). Także Cyfrowy Polsat i Telekomunikacja Polska mają się czego bać.

Dla klientów to są oczywiście dobre wieści. Abonenci obu kablówek raczej wiele nie stracą, bo już od jakiegoś czasu UPC oferowało nieco lepsze warunki niż Aster (np. znacznie wyższe prędkości Internetu za niewiele wyższą cenę).

Reszta Polaków ma się z czego cieszyć, bo oto do tradycyjnej wojenki Tepsy z Netią wtrąca się trzeci duży gracz. Miejmy nadzieję, że już wkrótce klienci odczują pozytywne skutki tej konkurencji.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.