W grach najbardziej wkurza mnie...

W grach najbardziej wkurza mnie...22.04.2009 14:00
Fot. Tony the Misfit/Flickr
Szymon Adamus

Podnoszę rękę, ściskam kciuk dla uzyskania lepszego chwytu, robię mocne wypchnięcie do przodu i po sprawie. Pad leci w kierunku telewizora i nic nie może już go powstrzymać. Z błogim spokojem dziękuję producentom za bezprzewodowe kontrolery...

Też czasem tak macie? Mi osobiście póki co udaje się powstrzymać przed rzucaniem padami i myszkami, ale czasem nie jest lekko.

Co najbardziej wkurza Was w grach wideo?

Podnoszę rękę, ściskam kciuk dla uzyskania lepszego chwytu, robię mocne wypchnięcie do przodu i po sprawie. Pad leci w kierunku telewizora i nic nie może już go powstrzymać. Z błogim spokojem dziękuję producentom za bezprzewodowe kontrolery...

Też czasem tak macie? Mi osobiście póki co udaje się powstrzymać przed rzucaniem padami i myszkami, ale czasem nie jest lekko.

Co najbardziej wkurza Was w grach wideo?

Niemi bohaterowie

Ostatnią grą, w której bohater bez głosu nie wywoływał u mnie wściekłości był Half Life. Tam konwencja ciszy ma jakąś ciągłość, może nawet uzasadnienie w kwestii lepszego wczucia się w bohatera. Ale to by było na tyle! Od czasu przygód milczka Freemana każda gra, w której główny bohater nie ma języka mnie wkurza.

Fot. Flóra/Flickr
Fot. Flóra/Flickr

Chociaż nawet w Half Life powoli zaczyna się to robić groteskowe. Wszyscy dookoła gracza nadają jak szaleni, a naukowiec w skafandrze ochronnym siedzi sobie w ciszy i co? Myśli o zakupach na jutrzejszy obiad? POWIEDZ COŚ!

Niewidzialne ściany

Czy to tak trudno postawić model góry, wykopać w wirtualnym poziomie dziurę, wybudować ceglaną ścianę? Nawet jeśli miałbym iść środkiem ogromnej pustyni i trafić na idealnie wymurowaną przeszkodę zagradzająca drogę, to lepsze to niż niewidzialna ściana! Na szczęście ostatnio takie zakamuflowane blokady zdarzają się już znacznie rzadziej. Tym bardziej rażą jednak jeśli się trafią.

Traktowanie gracza jak małe dziecko

Rozumiem, że produkcja gier robi się coraz droższa, więc muszą się one sprzedawać lepiej. A jeśli tak to muszą być nieco głupsze by trafiały do szerszego grona. Podobnie jest z wysokobudżetowymi filmami akcji, które przecież nie mogą być zbyt skomplikowane bo nie pójdzie na nie do kina milion, a tylko 100 tysięcy osób. Ale bez przesady! Ostatnio grałem w przygodówkę Art Of Murder, której główna bohaterka postanowiła mówić mi co 5 minut co mam robić.

Fot. Svenstorm - Flickr
Fot. Svenstorm - Flickr

Wszystko OK jeśli pomoce są zrobione z głową. Ot chociażby tak jak holograficzny wskaźnik celu misji z Dead Space pokazujący gdzie mamy iść. Nie trzeba go używać, ale jeśli się zgubimy to eliminuje niepotrzebną frustrację. Tylko, że czasem twórcy traktują nas jak małe dzieci i wrzucają podpowiedzi natychmiast.

Może ja naprawdę chcę sam znaleźć słaby punkt bossa?!

Identyczni bohaterowie

Jak facet, to z szeroką szczęką, dużym bicepsem, ogolony i z głębokim głosem. Jak kobieta to oczywiście półnaga (zbroi dla kobiet nie da się zrobić?), super szczupła, z biustem minimum C, a najlepiej dużego D i chudymi przeszczepami, które chyba tylko siłą woli trzymają wielkie karabiny i miecze.

heavenly-sword
heavenly-sword

Nie wymagam od twórców by na bohaterów swoich produkcji wybierali geekowatych lalusiów w kraciastych spodniach i z wielkimi okularami... chociaż czemu nie! Skoro w przygodówkach takie wariacje sprawdzają się znakomicie, to czemu nie w grach akcji? Jak cudownie byłoby w Gears Of War pochodzić szczupłym gościem z dredami, a w Tomb Raiderze poskakać 50-letnią panią z dwójką dzieci i kredytem na głowie. Od razu wzrosła by motywacja do szukania skarbów.

Idiotyczne scenariusze

Atakuje nas coś wrogiego, musimy to znaleźć i zabić. Oto scenariusz większości nowych gier. Dzięki Bogu, że jeszcze pojawiają się przygodówki. Chociaż i w nich motywy wizji głównego bohatera, klątw i czarów są nadużywane do granic możliwości.

Scenariusze gier cierpią na podobną przypadłość co ich konstrukcje - są brutalnie upraszczane. Mało który producent ma dostatecznie duże cojones by pozwolić twórcom wyszaleć się pod względem jakości historii. Perełki się zdarzają (do dzisiaj pamiętam dźwięk mojej szczęki uderzającej o podłogę przy zakończeniu Dreamfall), ale ogólnie mamy nędzę.

Dreamfall Trailer

Jestem jednak dobrej myśli. W końcu fani komiksów też musieli czekać kilkadziesiąt lat zanim dostali dobrą fantastykę, obrazkowe historie obyczajowe, dramaty, kryminały... Z grami będzie zapewne podobnie. Jeśli oczywiście gracze wyrażą chęć kupna czegoś odrobinę inteligentniejszego.

.

To przykłady rzeczy, które MNIE wkurzają w grach wideo. A Was co doprowadza do szału?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.