W skrócie: Apple kontra A.PL, Google Glass na wybiegu, fotki krasnoludów z "Hobbita"

W skrócie: Apple kontra A.PL, Google Glass na wybiegu, fotki krasnoludów z "Hobbita"10.09.2012 19:01
Krasnoludy na zdjęciu promocyjnym "Hobbita"
Marta Wawrzyn

Apple walczy z polskimi delikatesami. TVP1 kupuje serial po to, żeby nikt go nie zobaczył. Okulary Google'a zostały zaprezentowane na modelkach. Krasnoludy z "Hobbita" wyglądają świetnie. Kobiety i mężczyźni naprawdę widzą świat inaczej. To wszystko i jeszcze więcej podajemy dziś w skrócie.

Apple walczy z polskimi delikatesami. TVP1 kupuje serial po to, żeby nikt go nie zobaczył. Okulary Google'a zostały zaprezentowane na modelkach. Krasnoludy z "Hobbita" wyglądają świetnie. Kobiety i mężczyźni naprawdę widzą świat inaczej. To wszystko i jeszcze więcej podajemy dziś w skrócie.

  1. Apple chce unieważnienia znaku A.PL. To nie jest żart: jak donosi Telepolis, Apple "wystąpił do Urzędu Patentowego RP o unieważnienie znaku towarowego A.PL należącego do firmy Internet S.A.". Chodzi o internetowe delikatesy, które - jak twierdzi amerykański gigant - wykorzystują w swojej działalności renomę znaku Apple. Na AntyWebie jest nieco inna wersja tego samego newsa: Apple czepia się nie nazwy A.PL, lecz jabłuszka znajdującego się w logo należącej do tej samej spółki sieci fresh24.pl. Niezależnie od tego, czy chodzi o nazwę, czy o jabłuszko - jest to dość dziwna sprawa.
  1. Kobiety i mężczyźni naprawdę widzą inaczej. Choćbyśmy chcieli być wszyscy tacy sami, to jakoś nie możemy. Badanie przeprowadzone przez profesora psychologii Israela Abramova dowodzi, że kobiety i mężczyźni widzą świat nieco inaczej. Panowie są lepsi w śledzeniu wzrokiem szybko poruszających się obiektów, z kolei panie łatwiej rozróżniają kolory i różne odcienie tego samego koloru. Co oznacza, że kiedy idziecie kupić krawat, lepiej zabierzcie ze sobą dziewczynę/żonę.
  1. Amerykanie odtajnią archiwa katyńskie. Jeszcze dziś na tej stronie powinniście znaleźć odtajnione dokumenty dotyczące Katynia. Najciekawsza jest odpowiedź na pytanie, kiedy naprawdę Amerykanie poznali prawdę na temat tej zbrodni. Nie sądzę jednak, żebyśmy dowiedzieli się tego z tych dokumentów. Tak czy siak niektórzy będą mieli co czytać.
  1. Propaganda ZSRR kontra propaganda III Rzeszy. Znajdźcie dziesięć różnic.
  1. TVP kupuje serial, żebyśmy go nie obejrzeli? Pisałam już dzisiaj o tym, że TVP1 emituje świeżo zakupiony serial "The Walking Dead" o 23:55. Jeśli wciąż nie możecie tego przeboleć, zerknijcie do naTemat - poczytacie tam więcej o tym, jak słabo promowany jest ten serial. Ktoś znów nie pomyślał.
  1. Temat z "Gry o tron" świetnie wykonany na skrzypcach. Lindsey Stirling i Peter Hollens – czyli jedne skrzypce i jeden głos – naprawdę fajnie wykonali razem temat muzyczny z serialu "Gra o tron" (który wróci z 3. sezonem 31 marca).

Game of Thrones Theme - Lindsey Stirling & Peter Hollens

  1. Mnóstwo nowych zdjęć z planu "Hobbita". Tutaj możecie zobaczyć nowe foty krasnoludów z filmu "The Hobbit: Unexpected Journey" Petera Jacksona. Premiera filmu w Polsce przewidziana jest na koniec grudnia 2012 roku.
  1. Google Glass na wybiegu. Jeszcze trochę wody upłynie w Wiśle, zanim będziemy mogli kupić okulary Google'a. Ale już wiemy, jak wyglądają one na tzw. prawdziwych ludziach. Podczas New York Fashion Week modelki zaprezentowały wynalazek firmy z Mountain View. Nie wyglądało to niestety ani dobrze, ani naturalnie.
Okulary Google'a na prawdziwym człowieku (Fot. The Verge)
Okulary Google'a na prawdziwym człowieku (Fot. The Verge)
  1. Jak wyglądała strona Billa Clintona z 1996 roku? Dziś amerykańscy kandydaci na prezydenta (w przeciwieństwie do polskich posłów) mają nowoczesne strony internetowe, a jak to wyglądało w 1996 roku? Mashable prezentuje starą stronę Billa Clintona. A także cytuje artykuł o Internecie i polityce z roku 1997. Tak, tak, dobrze myślicie – jego autor stał na stanowisku, że Sieć specjalnie nie zmieni polityki.
Kampania w Sieci w 1996 roku
Kampania w Sieci w 1996 roku
Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.