Wiedźmin 3 na wielkich bilbordach budzi kontrowersje. Kolejna reklama, która oszpeca miasta?

Wiedźmin 3 na wielkich bilbordach budzi kontrowersje. Kolejna reklama, która oszpeca miasta?05.05.2015 08:20
Adam Bednarek

Wielki, efektowny baner gry Wiedźmin 3: Dziki Gon budzi sporo kontrowersji. Dlaczego?

Wydawać by się mogło, że wielkie reklamy Wiedźmina 3 na polskich budynkach to spełnienie marzeń wielu grających. Ulubiona seria w miejscach, gdzie przeważnie widzi się banery banków, samochodów, sieci komórkowych czy modnych ubrań? Parę lat temu nie do wyobrażenia, dziś - dowód na to, że gry w Polsce są wszędzie i ich obecność na ulicach polskich miast nie dziwi.

Wiedźmin 3 na bloku

Wielu na pewno się cieszy, jednak jest spora grupa osób, której taka promocja gry się nie podoba. Dlaczego? Bo CD Projekt RED w ten sposób staje się jednym z reklamodawców, których przeważnie się nie cierpi. Ich wielkie reklamy szpecą polskie miasta.

Znamy to aż za dobrze. Reklamy zasłaniają bloki, domy, hotele. Niektórzy nie znają umiaru, przez co reklama zasłania reklamę, a to wygląda wyjątkowo paskudnie. Ten nasz polski absurd kapitalnie opisał Ziemowit Szczerek w swojej książce “Siódemka”. Zresztą nie trzeba czytać - wystarczy wjechać do dowolnego miasta czy miasteczka i się przerazić.

Dla wielu CD Projekt RED przekroczyło granicę dobrej reklamy i stoi po tej samej stronie, co reszta paskudnych reklamodawców. Spójrzcie na komentarze na Facebooku:

*No sorry ale nie... Za dużo szmat wisi w całej warszawie gdzie tylko można...

Tu u mnie straciliście parę punktów za to…

chyba Wieśmin, skoro szmatę na budynku wiesza.

Serio? Też zaśmiecacie tak przestrzeń publiczną? Zawsze uważałem CDPR za porządniejszą firmę...

To niech zdejmie tę cholerną szmatę. Serio, nie możecie promować się inaczej, niż zaklejaniem miasta?

Żal.pl mapie produkt który jest najbardziej oczekiwaną premierą w regionie, o którym gadają wszyscy którzy kiedykolwiek otarli się o gminy albo fantastykę A NIE MOGLIŚCIE SOBIE ODMÓWIĆ TEJ GÓWNIANEJ SZPECĄCEJ PRZESTRZEŃ WSPÓLNĄ REKLAMY.*

Reklama gry Skyrim na targach E3
Reklama gry Skyrim na targach E3

Ostro. Pewnie mało kto w ramach protestu nie kupi gry ze względu na reklamowy baner (wiszą nie tylko w Warszawie, ale też np. w Łodzi), ale pojawiła się rysa na wizerunku CD Projekt RED.

Marcin Kosman, redaktor naczelny polygamia.pl

U graczy zaszła duża zmiana w myśleniu (widzę ją zresztą u siebie), co można zaobserwować w komentarzach. Kilka lat temu sam bym się cieszył, że gra jest tak eksponowana w mieście. Dziś, przy całym tym wielkoformatowym syfie reklamowym w miastach - wolałbym, żeby tej reklamy nie było.

A ja się z tym nie zgadzam. Owszem, byłoby pięknie, gdyby CD Projekt RED napisało na Facebooku, że gardzą takim sposobem promocji i oni wolą wykupić baner, ale w serwisie growym. Piękne, ale strasznie naiwne myślenie. Utopijne.

CD Projekt RED to firma jak każda inna. Musi zarabiać pieniądze. Musi docierać do nowych odbiorców. Musi promować swój produkt. A skoro tak, to niestety, musi grać tak, jak grają ci sami zawodnicy w ich lidze.

Też wolałbym, żeby takich wielkich plakatów Wiedźmina nie było. Tak jak nie byłoby reklam filmu o disco polo, Kuby Wojewódzkiego czy płynu na porost włosów. Nie chciałbym, ale są.

Making of der Uncharted 3-Fassade in Berlin

CD Projekt RED może i przykłada rękę to niecnego procederu, ale nie oszukujmy się - jak nie oni, to jakaś inna firma to zrobi. To nie jest tak, że przez zły CD Projekt RED ładna (bądź nie) kamienica czy blok została oszpecona. I tak by była.

Nie rozumiem więc ataków na CDP RED - to nie oni winni są tej sytuacji. Ktoś na takie reklamy pozwala, ktoś nie dba o tak zwaną przestrzeń publiczną. Krytyka powinna być skierowana w tę stronę! CD Projekt RED walczy z konkurencją, która korzysta z tych samych chwytów. Albo my, albo oni.

Niestety, tak już u nas jest - zresztą zapewne nie tylko u nas. To dobrze, że się na to nie godzimy, ale nie atakujmy firm. Nawet jeśli któraś z nich zdecyduje się na zagranie pod publiczkę i nie wywiesi baneru, to na jej miejsce wskoczą trzy kolejne, które krytykę będą miały gdzieś i skupią się na tym, by ich produkt był lepiej eksponowany. Życie.

Ale to nie CD Projekt RED i inni są za to odpowiedzialni. Ktoś te reguły ustala. I to na nich krzyczcie, a nie na firmy, które ze złych możliwości korzystają. Prawdziwym wrogiem jest ktoś inny i to na nim musimy się skupić, jeśli chcemy, by polskie miasta i miasteczka wyglądały inaczej.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.