Zakazane reklamy, które można zobaczyć tylko w Internecie [TOP 10 plus wideo]

Zakazane reklamy, które można zobaczyć tylko w Internecie [TOP 10 plus wideo]18.03.2011 13:21
Tego nie zobaczysz w TV (Fot. Flickr/GoodNCrazy/Lic. CC by)

Reklamy, które nigdy nie były pokazywane w telewizji lub po krótkiej emisji zostały z niej wycofane, znalazły spokojną przystań w Internecie. Jakie treści okazały się zbyt kontrowersyjne dla tradycyjnych mediów?

"Radykalna inicjatywa Frugo"

Napój słynął z ciekawych reklam. Jedna z ostatnich kampanii reklamowych, Radykalna Inicjatywa Frugo, eksploatowała motyw walki z komercjalizacją walentynek.

Kampania reklamowa RIF rozpoczęta w 2004 roku wykorzystywała wiele kanałów – TV, billboardy, happeningi i Internet. Ciekawe, jakie reakcje wywołałby współcześnie góral przygotowujący miłosny prezent dla swojej owieczki ;)

Danio

Poza spotami emitowanymi w telewizji Danone promuje swój serek waniliowy również w Sieci, korzystając m.in. z Facebooka.

To właśnie w Internecie można obejrzeć najciekawsze przygody, które przeżywa Mały Głód, dając po rurach ;).

Zakazana reklama PLAY

Operator GSM słynie z kontrowersyjnych reklam. Powyższy spot był wprawdzie emitowany w telewizji, ale nie trwało to długo – wywoływał liczne, negatywne komentarze dotyczące agresji.

Wiele sprzecznych opinii wywołały również inne reklamy Playa. Billboardy przedstawiające dłonie z obciętymi palcami zostały oprotestowane. Twórcom zarzucano, że umieszczają w przestrzeni miejskiej obrazy przemocy.

Red Bull - zakazana reklama

Red Bull znany jest z reklam, których motywem przewodnim są skrzydła. Dodaje ich rzekomo ten napój energetyzujący.

Jedna z reklam odwołująca się do tradycji chrześcijańskiej wywołała falę protestów i na skutek decyzji Rady Etyki Reklamy została wycofana.

Wycofana reklama TVP

Zabawna reklama dżemów Łowicza nie spotkała się z ciepłym przyjęciem w TV. Producent liczył zapewne na poczucie humoru i zamiłowanie do abstrakcyjnych żartów wśród telewidzów, którzy podobno lubią Monty Pythona.

Nic z tego. Protesty napływające do Rady Etyki Reklamy sprawiły, że Łowicz szybko wycofał spot. Na szczęście, można go obejrzeć w Sieci! ;)

Pożyczka BPH

Bank BPH wytrwale przekonywał klientów, że do uzyskania kredytu nie są potrzebne ani, konto ani duże zarobki. Obok emitowanego w telewizji spotu powstał jednak jeszcze jeden – nieoficjalny.

Niezależnie od tego, czy był to wygłup osób odpowiedzialnych za powstanie spotu, celowo nakręcony film do użytku wewnętrznego czy nietypowe podejście do marketingu wirusowego, zmodyfikowana reklama cieszyła się w Sieci sporą popularnością.

Zobacz reklamę MOBILKING bez cenzury

Ta reklama z pewnością nie spodobała się feministkom ;). Bazujący na płciowych stereotypach film został uznany przez Radę Etyki Reklamy za naruszający prawo i normy etyczne.

O to chyba chodziło wirtualnemu operatorowi GSM – w końcu trudno o lepszą reklamę niż uznanie spotu za szowinistyczny i wycofanie go z telewizji. Reklamy Mobilkinga bez problemu można obejrzeć w Sieci.

Fale GDN 1

Z czym kojarzy się Gdańsk? Zapomnij o wszelkich skojarzeniach z morzem, Neptunem lub zabytkami. Gdańsk to miejsce oddziaływania Fal GDN, skłaniających ludzi do niekonwencjonalnych zachowań. Szukasz w tym sensu? Chyba nie warto.

Osoby wydające pieniądze podatników na promocję miasta wyszły jednak z innego założenia. Kampania „Gdańsk. Dotknij Wolności” zaowocowała m.in. umieszczonymi w Sieci filmami stylizowanymi na amatorskie produkcje.

Dombank

W czasach boomu kredytowego, gdy banki wciskały karty kredytowe nawet bezrobotnym, a kredyt hipoteczny mogły dostać osoby z dochodami na poziomie minimum socjalnego, walka banków na spoty reklamowe przybrała na sile.

Wyróżnij się lub giń – decydując się na emisję tego spotu Dombank postanowił zapewne sparafrazować hasło Legii Cudzoziemskiej. Skończyło się na protestach i szybkim wycofaniu reklamy z telewizji.

Reklama piwa EB, PL 1998 Czas na EB (Commercial)

Popularne pod koniec ubiegłego wieku piwo słynęło z nieszablonowych reklam. Zatrudniano do nich m.in. Jeana Reno lub tworzono małe arcydzieła utrzymane w klimacie kina noir.

Powyższy spot był – przez krótki czas – wyświetlany w telewizji. Niestety, zaprzestanie produkcji piwa EB na rynek polski oznaczało koniec ciekawych reklam tej kultowej marki.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.