Najlepsze reklamy wirusowe 2010 roku [TOP 9 plus wideo]
09.11.2010 16:59
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Marketing wirusowy to nowa i modna metoda rozpowszechniania informacji o firmach. Zamiast tradycyjnych mediów wykorzystuje pogłoskę, plotkę, miejską legendę oraz często niezwykle pomysłowe klipy wideo. Zobacz 10 najlepszych z mijającego roku.
Coca-Cola Happiness Machine
Dietetycy nazwaliby to pewnie „maszyną otyłości”, ale powiedzmy sobie szczerze: kto nie lubi Coca Coli? Ot, kolejny powód, żeby żałować, że nie jest się już na studiach. Trzeba przyznać marketerom koncernu, że mieli naprawdę prosty i fajny pomysł.
Google Chrome Speed Tests
Raczej trudno nazwać to typowym viralem. Widać, że film nie powstał amatorskimi środkami w garażowym studio. Jednak jest naprawdę mocny i wbija się w pamięć. Chyba każdy, kto go obejrzał, będzie wiedział, że Chrome to niezwykle szybka przeglądarka. Szybsza niż wystrzelony ziemniak :D.
The T-Mobile Welcome Back
Akcja zrealizowana przez T-Mobile, jednego z największych operatorów sieci telefonii komórkowej, na lotnisku w Heathrow. Jak widać, reklama została dobrze przyjęta, a ludziom poprawiła humor. Nie ma to jak gorące powitanie po długiej podróży. Nawet, jeśli w wydaniu zupełnie obcych ludzi.
The Coke Zero & Mentos Rocket Car
Słynne nawiązanie do równie słynnej afery z Coca Colą wybuchającą po dodaniu do niej mentosów. Problem został rozwiązany bardzo konstruktywnie, a to, co na początku wydawało się przykrą niespodzianką, stało się doskonałym pretekstem do zabawy.
Ciekawostka: żeby wysłać samolot wielkości człowieka w pierwszą warstwę atmosfery, potrzebne byłoby 5,75 miliardów mentosów oraz 1,5 miliarda butelek Coca Coli Zero.
BMW S1000 RR. Dinner for RR.mp4
Czyli najstarszy, kuchenny trik na świecie, tym razem w wykonaniu BMW i motocyklu. Zawsze, gdy to widzę, zastanawia mnie, jak oni to robią. Kierowcy należy pogratulować talentu i techniki.
Heineken - Men With Talent
Szkoda, że to tylko reklamówka. Gdyby naprawdę tak wyglądały emisje Mam Talent i innych podobnych programów, to oglądałbym je z dużą przyjemnością. Niestety to tylko reklama, więc telewizja nadal nie prezentuje sobą nic, co mogłoby skłonić do wstania od komputera :P.
Master of Business Card Throwing
W zasadzie gdyby nie nazwa kamery pojawiająca się na kartach, którymi posługuje się ten facet, nikt nie zauważyłby, że to reklama. Sama marka także zapada w pamięć dlatego, że widza po prostu intryguje.
Re: Perez Hilton | Old Spice
Cała seria reklam, niestety, zrozumiałych tylko dla ludzi posługujących się biegle językiem angielskim. Stylizowane są na typowe wideorecenzje, jakich pełno jest w Internecie, przy czym zatrudniono w nich oczywiście profesjonalną obsadę.
Robert Federer i Gillette
Znany tenisista demonstruje swój niezwykły talent dla Gillette. W zasadzie trudno powiedzieć, czy jest to prawdziwa scena, czy tylko fałszywka. Stawiałbym jednak na to, że film został trochę ulepszony i poprawiony.
Źródło: TheNextWeb