Zakupy z głową (cz.III wybieranie najtańszego produktu)

Zakupy z głową (cz.III wybieranie najtańszego produktu)13.05.2009 11:30
cena-za-jednostk
Sabina Stodolak

Stoimy przed półką pełną proszków do prania. Małe opakowania, średnie opakowania, duże opakowania, promocje, marki, gratisy - jak wybrać proszek najbardziej optymalny jeśli nie jesteśmy nadmiernie przywiązani do tego jednego, konkretnego produktu? Jak wybrać ten który najbardziej się opłaca? Czy bardziej opłacalny jest worek 1 kg za 34 zł, czy może 2 pudełka po 450 dkg za 19 zł do których dodają odświeżacz powietrza? Przeliczamy, myślimy i przy jednej półce spędzamy 5 minut. A lista zakupów jest długa...

Stoimy przed półką pełną proszków do prania. Małe opakowania, średnie opakowania, duże opakowania, promocje, marki, gratisy - jak wybrać proszek najbardziej optymalny jeśli nie jesteśmy nadmiernie przywiązani do tego jednego, konkretnego produktu? Jak wybrać ten który najbardziej się opłaca? Czy bardziej opłacalny jest worek 1 kg za 34 zł, czy może 2 pudełka po 450 dkg za 19 zł do których dodają odświeżacz powietrza? Przeliczamy, myślimy i przy jednej półce spędzamy 5 minut. A lista zakupów jest długa...

W podjęciu szybkiej i trafnej decyzji zakupowej pomoże nam informacja o cenie za jednostkę wagową produktu. Informuje nas ona o tym ile kosztuje dany produkt za 1 kg czy 1 litr. Informacja ta, zawarta jest na cenówce umieszczonej na listwie półkowej - tam, gdzie mamy cenę produktu oraz jego kod kreskowy. Najczęściej ledwo widocznym, drobnym drukiem z prawej strony cenówki. Jeden rzut oka wystarczy aby porównać cenę produktu za 1 kg i wiedzieć, że promocyjne chipsy w wielkiej paczce są de facto droższe niż dwie małe paczuszki chipsów innego producenta który pompuje opakowanie mniejszą ilością powietrza, przez co wizualnie paczki wyglądają na jeszcze mniejsze.

Dobierając produkt dzięki cenie zbiorczej za kilogram czy litr uważać trzeba na dodatki w postaci gratisów - nie są one uwzględnione. Oznacza to tyle, że z dwóch produktów w podobnych cenach bardziej opłacalny będzie ten, który ma jakiś darmowy dodatek. Nie jest jednak też tak, że decyzja zakupowa przy kupowaniu produktów z gratisem nie jest pozbawiona pułapek. W tej sytuacji producenci liczą na to, że dając nam gratis, skusimy się na zakup tego właśnie produktu, bo przecież posiada on wartość dodaną. Często taka decyzja zakupowa wygląda tak: ?O! ten proszek jest droższy od tego drugiego o 4 złote, ale za to dodają tu próbkę płynu do płukania! Nie będę frajerem, wezmę ten z gratisem!"

Mądre? Tak, o ile wartość gratisu jest wyższa niż różnica w cenie produktów oraz jeśli gratis który otrzymamy ma szansę się nam przydać. Często jednak decydujemy się na gratis tylko dlatego, że jest gratisem. *?Wezmę tą puszkę kukurydzy bo dodają do niej proszek do pieczenia!" *(to nic że nie mam piekarnika i nie piekę ciast...)

Decydując się na produkt z gratisem warto więc uważać na to aby rzeczywiście zyskać, a nie wydać dodatkowych kilku złotych na produkt nam niepotrzebny, bądź nie warty swojej ceny.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.