Zakupy z głową XV ? muszę mieć ten kubek!

Zakupy z głową XV ? muszę mieć ten kubek!19.02.2010 13:00
Zakupy z głową
Sabina Stodolak

Gratis i ?w prezencie? ? dwie magiczne frazy, które powodują, że w Twoim koszyku ląduje kolejny produkt, który kupiłeś z zupełnie innego powodu, niż powinieneś. Zamiast zwrócić uwagę na to czy rzeczywiście potrzebujemy tego produktu, kupujemy go bo, wraz z nim otrzymamy ?super puszkę? lub ?śliczny kubek?. A płacimy za ten ?gratis? i tak.

Gratis i ?w prezencie? ? dwie magiczne frazy, które powodują, że w Twoim koszyku ląduje kolejny produkt, który kupiłeś z zupełnie innego powodu, niż powinieneś. Zamiast zwrócić uwagę na to czy rzeczywiście potrzebujemy tego produktu, kupujemy go bo, wraz z nim otrzymamy ?super puszkę? lub ?śliczny kubek?. A płacimy za ten ?gratis? i tak.

Dziś rano trafiłam na informację prasową Nescafe ? za kilka dni w paczce ze słoikiem kawy, pojawia się wielkie kubki dodawane do kawy gratisowo. Oczywiście zawyłam z ekstazy, krzycząc ?chcę ten kubek!?. Mój partner, niewrażliwy na mój atak apopleksji, ze stoickim spokojem zapytał ? ?no dobrze, a co zrobimy z kawą, której nie cierpisz??. Problem z puszkami, kubkami i innymi gadżetami dodawanymi do produktów polega na tym, że skuszeni dodatkiem, decydujemy się na zakup rzeczy, której nie lubimy, nie używamy, bądź nie potrzebujemy, przekonani o tym, że zyskujemy na zakupie, bo mamy dodatkowy gadżet.

W przeważającej większości tego typu promocji, nasz gadżet jest jednak wkalkulowany w cenę ? to znaczy, że płacimy nieco więcej za produkt z gratisem, niż za produkt bez niego. Nie zauważamy tego, bo wystawki paletowe z gratisami, ustawione są w innym miejscu marketu niż produkt per se i mało kto biegnie z puszką pełną przypraw wyeksponowaną w hot spocie (końcówka regału), do wewnątrz alejki, by porównać cenę. Drugą pułapką jest sytuacja, kiedy kupujemy produkt, którego normalnie nie używamy, skuszeni gadżetem. Dodatkowo ?dodatki? które otrzymujemy często są tak naprawdę gadżetami tanimi ? puszkę na przyprawy, pozbawioną firmowego logo kupimy za 5-7zł. Decydujemy się jednak wydać 3 zł więcej na przyprawy, po to by dostać puszkę z logo, która i tak nie pasuje nam do wystroju kuchni ? widzicie paradoks?

Przed nami Wielkanoc ? markety i producenci już szykują się na to, by kupić nas ?gratisowymi dodatkami?. Nie ma w nich nic złego o ile:

  • kupujesz produkt, który i tak zazwyczaj nabywasz
  • cena produktu z gratisem równa jest cenie produktu bez gratisu
  • gratis jest dla Ciebie użyteczny (?patrz ? do ryżu dodają pałeczki!? ;?super ? ale my nie jemy pałeczkami!?)

Uważajcie więc na Wielkanocne promocje, od których na pewno niedługo zaroją się hipermarketowe alejki.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.