Zmiany algorytmów Google'a. Będą kary za agresywną optymalizację

Zmiany algorytmów Google'a. Będą kary za agresywną optymalizację18.03.2012 19:30
Google czyści Sieć ze śmieciowych treści (Fot. FreakingNews.com)

Google intensywnie pracuje nad tym, by wyszukiwarka dostarczała użytkownikom przede wszystkim odpowiedzi i linki do wartościowych treści, a nie do generowanych przez pozycjonerów śmieci. W tym celu zostanie wdrożony nowy mechanizm. Co się zmieni?

Google intensywnie pracuje nad tym, by wyszukiwarka dostarczała użytkownikom przede wszystkim odpowiedzi i linki do wartościowych treści, a nie do generowanych przez pozycjonerów śmieci. W tym celu zostanie wdrożony nowy mechanizm. Co się zmieni?

Podczas konferencji SXSW (kilka dni temu mogliście przeczytać o kontrowersjach wywołanych przez zatrudnionych do obsługi konferencji ludzi-hotspoty) wystąpił m.in. Matt Cutts z Google’a. Matt omówił zamiary firmy dotyczące witryn stosujących zbyt agresywną optymalizację.

Co w praktyce oznacza „SEO Over Optimization”? Zdaniem Matta niektórzy autorzy stron optymalizują je zbyt intensywnie, wyłącznie pod kątem wyszukiwarki – chyba niejednokrotnie każdemu z Was zdarzało się trafić na unikalne, ale nieniosące ze sobą żadnej sensownej treści teksty, gdzie jak mantra powtarza się, nie zawsze sensownie wstawiona, fraza ze słowami kluczowymi.

Matt Cutts (Fot. Google.com)
Matt Cutts (Fot. Google.com)

Googlebot po tuningu ma rozpoznawać strony, na których pojawia się nieproporcjonalnie dużo takich fraz lub do których prowadzi podejrzanie dużo linków z innych adresów.

Zdaniem Google’a ma to na celu wyrównanie szans stron z unikalną, wartościową dla ludzi treścią, z tworzonymi na potrzeby robotów serwisami, których zawartość z punktu widzenia użytkowników Sieci jest bezużyteczna. Zmiany mają być widoczne w wynikach wyszukiwania już za kilka tygodni.

Wydaje się, że stara maksyma „Content is King” jest traktowana przez zespół Google’a coraz bardziej serio. Jeśli tylko algorytm wyszukiwarki trafnie oddzieli ziarno od plew, będzie to kolejny krok, by zdominowana przez roboty Sieć ponownie stała się przestrzenią przeznaczoną dla ludzi.

Ścieżki dźwiękowej z panelu „Dear Google & Bing: Help Me Rank Better!”, podczas którego wystąpili Matt Cutts i Duane Forrester z Microsoftu, możecie posłuchać na tej stronie.

Źródło: CeZzySearch Engine Land

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.