Prawdziwi ludzie zamiast algorytmów wyszukiwarki

fot. sxc.hu
fot. sxc.hu
Paweł Żmuda

27.07.2010 11:00

Popularny serwis internetowy Ask.com zamierza wykorzystać Internautów w rozwoju swojej wyszukiwarki. Zarządzający witryną opartą głównie na systemie pytań i odpowiedzi doszli do wniosku, że żywi użytkownicy znacznie lepiej poradzą sobie z odpowiedziami na trudne pytania. Testy nowej usługi już ruszyły. Jak to działa?

Popularny serwis internetowy Ask.com zamierza wykorzystać Internautów w rozwoju swojej wyszukiwarki. Zarządzający witryną opartą głównie na systemie pytań i odpowiedzi doszli do wniosku, że żywi użytkownicy znacznie lepiej poradzą sobie z odpowiedziami na trudne pytania. Testy nowej usługi już ruszyły. Jak to działa?

Serwis Ask.com ma zamiar wyłonić z grona swoich użytkowników osoby, które zechcą odpowiadać na pytania zadawane przez pozostałych. A jest z czego wybierać, ponieważ jak chwali się firma IAC/InterActive Corp - właściciel Ask.com, z serwisu korzysta obecnie około 87 milionów osób.

By zaliczyć się do grona wybrańców należy zostać zaproszonym przez sam serwis, jednak każdy, kto zechce poświęcić swój cenny czas na pomoc bliźnim nie musi czekać bezczynnie. Internauci mogą samodzielnie zgłosić chęć udziału w projekcie za pośrednictwem specjalnego formularza.

"Możliwość zadania pytań do prawdziwych ludzi jest szansą znalezienia najlepszej odpowiedzi na pytania trudne i wymagające wiedzy specjalistycznej. Ludzie poradzą sobie tu znacznie lepiej, niż najlepsze algorytmy", czytamy w oświadczeniu serwisu.

Źródło: techradar

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)