Sukces dzięki Twitterowi. Poznaj założycielkę The Marketing Zen Group
Sceptycy twierdzą, że media społecznościowe istnieją zbyt krótko, by można było mówić o ekspertach, zajmujących się tą dziedziną. Nie mają racji – dowodem na to jest m.in. Shama Kabani. Poznaj piękną właścicielkę The Marketing Zen Group. Jak osiągnęła swój sukces?
16.09.2011 09:00
Sceptycy twierdzą, że media społecznościowe istnieją zbyt krótko, by można było mówić o ekspertach, zajmujących się tą dziedziną. Nie mają racji – dowodem na to jest m.in. Shama Kabani. Poznaj piękną właścicielkę The Marketing Zen Group. Jak osiągnęła swój sukces?
Shama dostrzegła potencjał mediów społecznościowych bardzo wcześnie. Swoją pierwszą pracę naukową poświęconą Twitterowi napisała, gdy serwis ten liczył zaledwie 2 tys. użytkowników.
W 2009 roku 24-letnia Shama założyła The Marketing Zen Group, firmę zajmującą się marketingiem w mediach społecznościowych. Biznes, z kapitałem początkowym w wysokości 1,5 tys. dolarów, zajmuje się wszystkimi aspektami sieciowego marketingu, oferując klientom usługi związane z Facebookiem, Twitterem, blogami i materiałami wideo.
Biznes okazał się strzałem w dziesiątkę. CEO The Marketing Zen Group regularnie trafia na listy najlepszych młodych przedsiębiorców, biznesowa prasa określa ją mianem "guru marketingu", a Shama - mimo młodego wieku - regularnie występuje w mediach jako ekspert od mediów społecznościowych.
W czym tkwi sekret jej sukcesu? Jak sama stwierdziła:
Żyjemy w czasach, gdy ludzie są zmęczenie pozbawioną twarzy kulturą korporacyjną. Każdego dnia zadaję sobie to samo pytanie: Co mogę dzisiaj zrobić, aby zwiększyć wartość treści kierowanych do internautów?
Wartość ta dla różnych klientów oznacza coś innego. Dla jednych będzie to optymalizacja firmowej strony pod kątem wyszukiwarek, dla innych uruchomienie nowych kanałów do kontaktu z klientami, jak blog i Twitter.
Koncentracja na marketingu nie była początkowym celem Shamy Kabani. Założycielka The Marketing Zen Group zamierzała otworzyć agencję zajmującą się konsultingiem. Szybko jednak zrozumiała, w czym jest naprawdę dobra i co stanowi jej pasję. Zaowocowało to zmianą strategii i oferty firmy.
Doradzając, jak efektywniej sprzedawać produkty online, Shama odkryła, że w gruncie rzeczy klienci tylko częściowo byli zainteresowani konsultingiem. Przede wszystkim interesowała ich firma, która wdroży dla nich dobre pomysły w życie.
Co więcej, ważne okazało się odejście od postrzegania serwisów społecznościowych jako niezależnego bytu, oderwanego od pozostałych działań przedsiębiorstw.
Choć może wydawać się to oczywiste, Shama musiała uświadamiać swoim klientom, że social media stanowią element większej marketingowej układanki. W przypadku Sieci były to m.in. strony internetowe i działania SEO.
W ten sposób przeszliśmy od firmy konsultingowej do biznesu, który zdejmuje z przedsiębiorstw ciężar działań marketingowych w Sieci.
Jednym z sekretów szybkiego rozwoju The Marketing Zen Group okazały się bardzo niskie koszty własne. Zamiast inwestować na początku w biura i siedzibę firmy, Shama zorganizowała jej działania w taki sposób, by pracownicy mogli wykonywać swoje zadania zdalnie.
Inną, podkreślaną nawet przez jej konkurentów (m.in. Dave'a Kerpena, CEO Likeable Media) cechą jest zaangażowanie. Mówi o tym również sama Shama:
Świat, w którym żyjemy, nie jest światem naszych dziadków albo naszych rodziców. Ukończenie studiów nie gwarantuje sukcesu. [Młodzi przedsiębiorcy](http://vbeta.pl/2011/08/08/gdzie-szukac-pracy-sprawdz-ile-zarabiaja-pracownicy-googlea) muszą sami zapracować na swoje szanse. Rynek potrzebuje świeżej krwi i nowych idei.
Źródło: Business Insider