Testy nowego wyglądu Facebooka. Reklamy przede wszystkim?

Przed wiekami rzymski cezar – Wespazjan – wytłumaczył się z opodatkowania latryn miejskich, twierdząc, że pieniądze nie śmierdzą. Słowa te wziął sobie do serca Mark Zuckerberg – Facebook rozpoczął testy nowego układu treści poświęcającego wygodę użytkowników na rzecz widoczności reklam. Co się zmieniło?

Jak wypadną testy nowej lokalizacji reklam? (Fot. Flickr/marcopako/Lic. CC by-sa)
Jak wypadną testy nowej lokalizacji reklam? (Fot. Flickr/marcopako/Lic. CC by-sa)
Łukasz Michalik

Przed wiekami rzymski cezar – Wespazjan – wytłumaczył się z opodatkowania latryn miejskich, twierdząc, że pieniądze nie śmierdzą. Słowa te wziął sobie do serca Mark Zuckerberg – Facebook rozpoczął testy nowego układu treści poświęcającego wygodę użytkowników na rzecz widoczności reklam. Co się zmieniło?

Niektórzy użytkownicy Facebooka, przyzwyczajeni do korzystania z bocznego paska z powiadomieniami, mogli przeżyć spore zdziwienie. Powiadomienia w czasie rzeczywistym, widoczne w prawym górnym rogu ekranu, zostały przesunięte.

W atrakcyjnej, dobrze widocznej części strony pojawiły się reklamy wyświetlane w tym miejscu również w layoucie Timeline.

Informacje o nowościach publikowanych przez naszych znajomych zostały przesunięte pod reklamy. Umieszczenie płatnych ogłoszeń w miejscu należącym do ścisłej czołówki pod względem przyciągania uwagi użytkowników z pewnością ma swoje finansowe uzasadnienie, jednak zaprzecza stosowanej dotychczas przez Facebooka praktyce mało inwazyjnych reklam.

Jak trafnie zauważył Josh Constine z TechCruncha, Facebook zazwyczaj stawiał wygodę i zadowolenie użytkowników ponad doraźne korzyści. Ideą towarzyszącą wprowadzeniu Tickera było takie prezentowanie powiadomień, by internauci mieli je zawsze przed oczami – przesunięcie go w dół to poświęcenie użyteczności na rzecz zysków.

Choć trudno winić firmę za to, że chce zarabiać, wydaje się, że w pogoni za doraźnym zyskiem tym razem chce poświęcić coś, czym Facebook pozytywnie się wyróżniał – wygodę i praktyczny interfejs mające swój udział w popularności serwisu. Mam nadzieję, że wyniki testów okażą się na tyle zniechęcające, iż zmiany nie zostaną wprowadzone. Co o nich myślicie?

Źródło: TechCrunchAbrition

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.