Zakupy grupowe - prawdziwe okazje czy tylko marketingowe sztuczki?

Zakupy grupowe - prawdziwe okazje czy tylko marketingowe sztuczki?

Nie kombinuj! Internauci mają cię na oku! (Fot. Flickr/zanaca/Lic. CC by)
Nie kombinuj! Internauci mają cię na oku! (Fot. Flickr/zanaca/Lic. CC by)
Łukasz Michalik
28.02.2011 16:12

Zakupy grupowe to trend zyskujący w Sieci coraz większą popularność. Okazuje się jednak, że atrakcyjna oferta jest niekiedy dużo mniej korzystna, niż głoszą slogany reklamowe.

Zakupy grupowe to trend zyskujący w Sieci coraz większą popularność. Okazuje się jednak, że atrakcyjna oferta jest niekiedy dużo mniej korzystna, niż głoszą slogany reklamowe.

Na celowniku internautów znalazł się tym razem serwis FastDeal. Zgodnie z opublikowanym opisem oferty pakiet usług przed przeceną kosztował 350 zł. Dociekliwi klienci ustalili jednak, że cena została podniesiona  niedługo przed prezentacją produktu w serwisie FastDeal.

Przypomina to mechanizm znany z supermarketów - przed rzekomą promocją podwyższa się ceny niektórych produktów, by później wśród błysku fleszy i fanfar obniżyć je, ogłaszając światu kolejną wspaniałą promocję.

Identycznie postąpiło Centrum Żywienia i Terapii Nadwagi. Tuż przed opublikowaniem oferty zmienił się cennik usług. Zwiększono opłatę za wizytę u dietetyka ze 100 do 200 zł. W rezultacie klient FastDeal otrzymywał ofertę, której atrakcyjność podniesiono, manipulując cenami.

Pakiet usług kosztujący – według FastDeal – 350 zł zaoferowano za jedyne169 zł! W rzeczywistości klient oszczędzał nie 181 zł, a tylko 81. Choć nadal usługa była tańsza, oferta stawała się dużo mniej atrakcyjna.

Po nagłośnieniu sprawy FastDeal zareagował komunikatem, w którym podziękował użytkownikom za czujność i w porozumieniu z usługodawcą zmienił ceny. Jako kwotę sprzed rabatu podano prawidłowe 250 zł, a promocyjną cenę usługi obniżono do 125 zł.

Macie jakieś doświadczenia z zakupami grupowymi? Co sądzicie o atrakcyjności aktualnych ofert?

Źródło: Wykop

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)