Niszczycielska moc PhysX

Niszczycielska moc PhysX

Szymon Adamus
07.12.2009 13:00

Dzięki Unreal Development Kit niejaki raven67854 przygotował znakomitą prezentację możliwości PhysX w praktyce. Spójrzcie na film powyżej, w którym widać, że w nowoczesnym FPS-ie ściany nie muszą być żadną przeszkodą.

Unreal Development Kit Fracture Test - UDK

Dzięki Unreal Development Kit niejaki raven67854 przygotował znakomitą prezentację możliwości PhysX w praktyce. Spójrzcie na film powyżej, w którym widać, że w nowoczesnym FPS-ie ściany nie muszą być żadną przeszkodą.

Inna sprawa, że tego typu pomysły są już dostępne dla twórców gier od dawna. Oczywiście nie w takiej jakości i z mniejszym rozmachem, ale coś podobnego oferował już w 2001 roku Geo-Mod z Red Faction. Pamiętam, że kiedyś podobnie jak kolega z filmiku poniżej bawiłem się dobrą godzinę w tym małym, wirtualnym pomieszczeniu niszcząc co popadnie.

Red Faction Geo-Mod Demonstration

Kilka lat i generacji sprzętu później niestety niewiele się zmieniło. Na palcach jednej ręki można policzyć tytuły, które w naprawdę innowacyjny sposób wykorzystują możliwości niszczenia terenu. Red Faction: Guerrilla, Battlefield: Bad Company... w tych grach można dać się ponieść niszczycielskiej fantazji. Ale nawet w nich prędzej czy później trafiamy na ograniczenia.

Koniec końców ostatnie słowo leży więc po stronie twórców. Narzędzia do stworzenia super realistycznych modeli niszczenia terenu są dostępne od dawna. Tylko, że mało kto ma dobry pomysł jak je wykorzystać. Czekam na grę akcji, w której zniszczyć będzie można dosłownie wszystko. Z przyjemnością przywitałbym coś takiego po ciężkim dniu w pracy.

Źródło: gamephys

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)