Zmniejsz rozmiar fotografii w Wordzie
MATEUSZ • dawno temuChociaż w plikach tworzonych za pomocą Worda, zdecydowaną większość zajmuje tekst, to jednak zdarza się nam dodać do niego zdjęcia. Dokument zawierający fotografie, jest o wiele "cięższy" niż ten, który jest ich pozbawiony. O ile przerzucenie takiego pliku np. na pendrive'a nie sprawia problemu, to już otworzenie go sprawia, że Word działa o wiele wolniej. Można jednak dodać zdjęcia nie powiększając znacząco wielkości wagi pliku.
Istnieją dwa sposoby na zmniejszenie wagi zdjęcia. Pierwszym z nich jest wstawienie fotografii jako łącza, a drugi to skompresowanie wstawianego zdjęcia. Oczywiście obie metody mają wady. W pierwszym przypadku, chcąc nagrać plik np. na płytę, musimy zapisać obrazy w dokumencie. Przy kompresowaniu musimy pamiętać o tym, że ucierpi jakość.
1. Wstawianie zdjęcia jako łącza
- Wybieramy miejsce, w którym znajdzie się nasze zdjęcie. Następnie klikamy Wstaw -> Obraz -> Z pliku.
Zobacz również: Pierwszy telewizor OLED Ultra HD 4K
- Odnajdujemy plik graficzny, zaznaczamy go jednym kliknięciem i klikamy w symbol trójkąta, który znajduje się obok przycisku Wstaw. Z listy, która się otworzy, wybieramy opcję Połącz z plikiem.
- Pamiętamy także o dołączeniu zdjęć w przypadku przekazywania komuś pliku Worda. Klikamy w Edycja -> Łącza. Zaznaczamy pole Zapisz obraz w dokumencie i klikamy OK.
2. Kompresja
- Wstawiamy do dokumenty zdjęcia, a następnie klikamy na wybraną fotografię i z wyświetlonego paska wybieramy przycisk Kompresuj obrazy. To samo możemy zrobić także klikając prawym przyciskiem myszy, a następnie Pokaż pasek narzędzi Obraz.
- Zaznaczamy opcję Wszystkie obrazy w dokumencie oraz Sieć Web/ekran. Następnie klikamy w OK i Zastosuj.
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze