TYLKO U NAS: ViReMED - słynna polska chirurg wchodzi do branży VR

Immersion, polska firma tworząca aplikacje VR oraz pani Maria Siemionow, chirurg która zasłynęła udaną operacją przeszczepu twarzy, nawiązali współpracę. W efekcie powstała spółka, która zajmie się aplikacjami dla biznesu medycznego. Gadżetomania jako pierwsze medium w Polsce pisze o szczegółach.

Zdjęcie szkieletu pochodzi z serwisu shutterstock.com

Zdjęcie szkieletu pochodzi z serwisu shutterstock.com

VR dla medycyny

– Jako Immersion tworzymy aplikacje głównie dla biznesu, ale razem z partnerami otwieramy teraz spółki-córki, które rozwijają wirtualną rzeczywistość już w konkretnych kierunkach. Jedną takich spółek jest ViReMED – mówi w rozmowie z Gadżetomanią Piotr Baczyński, CEO Immersion.

– To firma, która na bazie doświadczenia naszego zespołu i wiedzy pani Marii oraz innych ekspertów medycznych będzie tworzyć aplikacje wykorzystujące technologie wirtualnej rzeczywistości do nauki medycyny, pokazywania jak działa organizm, jak działają poszczególne części ciała od środka, jak wyglądają określone choroby czy procedury leczenia – tłumaczy Baczyński.

Zwiedzanie ludzkiego ciała

Firma prowadzi rozmowy ze szpitalami w Stanach Zjednoczonych, podobno wstępne zainteresowanie jest duże.

Jak będzie zarabiać ViReMED? – Mamy kilka modeli – zapowiada Baczyński. – Po pierwsze: partnerstwo z różnymi firmami tworzącymi sprzęt medyczny, implanty – wyjaśnia nasz rozmówca.

Żeby móc sprzedawać aplikacje masowo, firma musi poczekać, aż więcej gogli VR trafi do domów. Spośród pomysłów na aplikacje dla mas, a nie dla profesjonalistów, szczególnie przypadła mi do gustu jedna z opisanych przez Piotra Baczyńskiego: taka, która ma pokazać, jak działa organizm.

– Wejście, po pomniejszeniu, w ludzkie ciało, to ciekawe doświadczenie. Nie tylko eksperci będą chcieli coś takiego zobaczyć – zapowiada Baczyński.

Zobacz również: Electrolux PUREi9: co kryje się w pudełku?

Wyobrażam sobie, że będzie to szczególnie interesujące, jeśli przed taką podróżą podamy swój wiek, wagę, płeć i inne dane, zaznaczymy na przykład od ilu lat palimy papierosy, a potem zrobimy spacer po odpowiednio odwzorowanych płucach.

Więcej na temat tego, jak Polacy radzą sobie na rodzącym się rynku VR przeczytacie na łamach Gadżetomanii w przyszłym tygodniu, gdy opublikujemy pełną rozmowę z Piotrem Baczyńskim.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Wirtualna rzeczywistość:

Polskie gogle Da Vinci VR: nie czekajmy na doskonałą VR. Bierzmy ją teraz VR przed Oculusem: Amiga 3000 - wirtualna rzeczywistość, jakiej nie znacie Wirtualna rzeczywistość nie tylko dla grających. Razer czarnym koniem VR? HTC Vive przenosi do VR również nasze dłonie. Coś upadło? Schyl się i podnieś! Gear VR - wirtualna rzeczywistość według Samsunga [kompendium wiedzy] Gogle VR i technologia AR – zdigitalizowany powrót do normalności? Historia wirtualnej rzeczywistości. Skąd wzięły się gogle VR? HoloLens to jedyne gogle VR, na które czekam Ludzie mylą VR z rzeczywistością, ale nie chcą się do tego przyznać W grach na VR najbardziej podoba mi się to, że nie są fotorealistyczne 10 najlepszych gogli VR: Oculus Rift, HTC Vive, Gear VR i inne The Walking Dead w VR! StarVR: nowe gogle, które mogą zmienić wszystko Oculus Rift i Samsung Gear VR to najokrutniejsza tortura, jaką wymyślił człowiek Filmy i teledyski dla gogli VR: tak nie powinny wyglądać. Czekam na rewolucyjne projekty Drift: świetny pomysł na wykorzystanie VR. Shooter z perspektywy lecącego pocisku! Haptyczna rękawica Hands Omni: VR realna jak nigdy wcześniej! Poczujesz w dłoni wirtualne obiekty Wirtualna rzeczywistość naprawdę odmieni nasze życie. Dzięki VR obejrzał narodziny syna Valve jednak zapowie swoje gogle VR. Monopol pecetowego giganta coraz większy OSVR - Razer też wchodzi na rynek wirtualnej rzeczywistości. Otwarta platforma dla wszystkich chętnych!