3D Printing wychodzi na ulicę. Kangury skaczą z radości!

3D Printing wychodzi na ulicę. Kangury skaczą z radości!05.06.2012 16:19
Kioskowa wersja drukarki 3D (Fot. Gizmag)
Mariusz Kamiński

Fujifilm to marka znana przede wszystkim z produktów fotograficznych. Kryzys spowodowany przejściem na cyfrę i porzuceniem kliszy zwalczano za pomocą stoisk/ kiosków samoobsługowych, gdzie można wydrukować sobie dowolną fotografię z dowolnego nośnika. Idea ta znalazła podatny grunt w nowym, szybko rozwijającym się sektorze.

Fujifilm to marka znana przede wszystkim z produktów fotograficznych. Kryzys spowodowany przejściem na cyfrę i porzuceniem kliszy zwalczano za pomocą stoisk/ kiosków samoobsługowych, gdzie można wydrukować sobie dowolną fotografię z dowolnego nośnika. Idea ta znalazła podatny grunt w nowym, szybko rozwijającym się sektorze.

Na początek mała dygresja. Zawsze mnie zastanawiał stopień rentowności tych miniaturowych stoisk fotograficznych. Biorąc pod uwagę ich przedziwne czasami umiejscowienie (dział lakierów do paznokci Rossmanna), próba oszacowania ich popularności może jednak spalić na panewce. Kończąc dygresję zaznaczam, że jestem zwolennikiem takich rozwiązań. Jeżeli jakość wydruku jest wysoka (nigdy nie korzystałem), to idea szybkiego uzyskania produktu jest jak najbardziej OK. A jak to się ma do urządzenia powyżej?

Australia to piękny kraj

3D druk w trakcie (Fot. Gizmag)
3D druk w trakcie (Fot. Gizmag)

Wydruk 3D wciąż próbuje znaleźć sobie drogę do serc konsumentów. Drukarki przestają wyglądać jak straszne prasy do stali, a liczba rzeczy, jakie możemy stworzyć (i materiałów, jakie możemy wykorzystać), rośnie radośnie. Fujifilm nie chce tworzyć rzeczy nowych. Istniejące stoiska foto zostaną rozszerzone o możliwość wydruku 3D. Firma chce, aby klienci kupowali drukarki 3D i otwierali samodzielnie przybytki wydruku 3D. Niestety, 3 500 dol. nie chodzi piechotą i zakup drukarki (przy wszystkich obecnych ograniczeniach technologicznych) może się po prostu nie opłacać.

Z drugiej strony, uspołecznienie usługi (gotowe wzory pobierane z portali społecznościowych i komentowane na nich) może pomóc jej rozwinąć skrzydła. Sam chętnie podzieliłbym się zdjęciem fajnego, wydrukowanego gadżetu na Facebooku! No i zupełnie nic nie wiadomo o kosztach detalicznych zabawy z drukarką 3D. Nie chciałbym zapłacić 50 zł za wydruk klapka... ;)

Przykład wydruku 3D (Fot. Gizmag)
Przykład wydruku 3D (Fot. Gizmag)
Przykład wydruku 3D (Fot. Gizmag)
Przykład wydruku 3D (Fot. Gizmag)

Źródło: Slashgear

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
3D or not 3D?
Piotr Garbat
Warto na 3D? [zwiastun]
Ireneusz Podsobiński
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.