Apple Vision Pro rozczarowuje? Są pierwsze opinie recenzentów

Apple Vision Pro rozczarowuje? Są pierwsze opinie recenzentów05.02.2024 11:24
Źródło zdjęć: © GETTY | Anadolu

Gogle Apple Vision Pro zadebiutowały drugiego lutego w piątek. Cena? 3499 dolarów. W internecie znajdziemy już pierwsze recenzje i komentarze użytkowników na temat tych urządzeń do wspomnianego urządzenia. I nie są one zbyt pochlebne.

Entuzjaści produktów z logo nadgryzionego jabłka z niecierpliwością oczekiwali na moment, gdy gogle Apple Vision Pro zostaną oficjalnie wprowadzone do sprzedaży. Pierwszy raz zaprezentowane światu w czerwcu poprzedniego roku, dopiero teraz, w 2024 roku, stały się dostępne w cenie od 3499 do 3899 dolarów (bez uwzględnienia dodatkowych akcesoriów).

Biorąc pod uwagę cenę urządzenia i fakt, że jest to pierwsze podejście firmy Apple do sektora wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, oczekiwania wobec Vision Pro były wysokie, mimo że konkurencja na rynku, tak jak Meta z jej goglami Quest, jest już obecna od jakiegoś czasu. Niestety, pierwsze wrażenia recenzentów nie są tak pozytywne, jak można by przypuszczać. Produkt ten nie spełnia wszystkich nadziei i posiada pewne niedociągnięcia, na które zwracają uwagę eksperci.

Zagraniczne portale technologiczne, w tym Wall Street Journal, dokonały analizy gogli Apple Vision Pro, których cena w przeliczeniu na złotówki wynosi około 14 tysięcy. Recenzentka stwierdziła, że noszenie tych gogli może być niekomfortowe. Zgodnie z jej słowami, "Apple Vision Pro charakteryzuje się wszystkimi mankamentami typowymi dla produktów pierwszej generacji".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kamera solarna z akumulatorem w super cenie – recenzja Foscam B4

Recenzje podkreślają, że urządzenie jest ciężkie, ma ograniczony czas pracy na baterii i brakuje mu aplikacji. Joanna Stern z Wall Street Journal jednak zaznacza, że jeśli uda się przezwyciężyć te początkowe trudności, Vision Pro ma potencjał, by stać się bardziej użyteczne niż tradycyjny telefon. Niezależnie od tego, czy cena jest adekwatna do oferowanych możliwości, Stern sugeruje, że "to kwestia do rozstrzygnięcia między tobą a stanem twojego konta bankowego".

The Verge również przyjrzał się nowemu produktowi Apple, zwracając uwagę na problem z jakością obrazu twarzy wyświetlanej na przednim ekranie Vision Pro, co odbiega od obiecanych przez Apple standardów. Z kolei Brian Tong porównuje gogle do drogich torebek, zauważając, że na taki luksusowy gadżet nie każdy zdecyduje się wydać pieniądze.

Recenzenci wskazują także na problemy z obsługą urządzenia, gdzie przyciski są zbyt blisko siebie, co utrudnia precyzyjne sterowanie. W recenzjach pojawiają się również pytania o rzeczywistą przydatność takiego sprzętu w pracy, biorąc pod uwagę jego wysoką cenę, na które jednak odpowiedzi brak.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.