Coca-Cola coraz bliższa rezygnacji z plastiku. Papierowa butelka będzie testowana

Coca-Cola coraz bliższa rezygnacji z plastiku. Papierowa butelka będzie testowana15.02.2021 10:10
Adam Bednarek

Zaledwie kilka miesięcy po ujawnieniu prototypu, butelka z papieru wchodzi w fazę testów. 2 tys. papierowych opakowań trafi do węgierskich sklepów.

Po siedmiu latach prac w laboratoriach, papierowa butelka będzie testowana przez Węgierskich konsumentów.

Chociaż mówimy o papierowej butelce, prototyp pierwszej generacji papierowej butelki nadal składa się z plastikowego zamknięcia i plastikowej wyściółki w środku.

Wykorzystany plastik wykonany jest jednak w 100 proc. z plastiku pochodzącego z recyklingu. Po użyciu może zostać ponownie przetworzony.

Koncern już wcześniej chwalił się, że nawet w obecnych opakowaniach korzysta z materiału pochodzącego z recyklingu.

Dzisiaj w Polsce Coca‑Cola używa średnio ok. 8 do 10 proc. takiego surowca w plastikowych opakowaniach, 60,5 proc. w opakowaniach szklanych i 51 proc. w opakowaniach aluminiowych, a prawie wszystkie jej opakowania nadają się do recyklingu.

Papierowa butelka - mimo że zawierająca elementy plastiku - to jednak prawdziwy przełom. I faktycznie nie ma w tym cienia przesady, bo nie tylko Coca-Cola planuje zrezygnować z szkodzącego środowisku materiału.

Opracowana przez Bacardi butelka wykorzystuje biopolimer, pochodzący z oleju z nasion - wystarczy 18 miesięcy, aby wykonana z niego butelka w pełni się zdegradowała. Pierwsze egzemplarze Johny'ego Walkera nalewanego do papierowych butelek mają trafić na półki sklepowe już wiosną.

Już wcześniej do szkockich sklepów trafiło wino pochodzące z włoskiej winnicy Cantina Goccia, "zapakowane" w tekturową butelkę. Jak widać nie są to plany, a coś, co już się dzieje. Czeka nas rewolucja na sklepowych półkach.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.