Johnnie Walker w papierowej butelce? Ekologiczna rewolucja na rynku
Johnnie Walker już wkrótce będzie rozlewany do papierowych butelek. Właściciel jednej z najpopularniejszych marek whisky na rynku postanowił wypróbować nowe, przyjazne dla środowiska opakowanie. Pierwsze egzemplarze mają trafić na półki sklepowe wiosną 2021 roku.
15.07.2020 | aktual.: 08.03.2022 14:49
Diageo Plc, producent takich marek alkoholi jak m.in. Johnnie Walker, Guinness, Baileys, J&B, Lagavulin czy Smirnoff, postanowił zaangażować się w ograniczanie zanieczyszczania środowiska. Właściciel jednej z najpopularniejszych whisky na świecie poinformował o rozpoczęciu współpracy z firmą Pulpex Ltd., której celem jest produkcja papierowych butelek do legendarnego trunku.
Współpracę z korporacją już wcześniej nawiązały takie marki jak Unilever oraz PepsiCo. Pierwsza do papierowych butelek zamierza rozlewać napoje marki Lipton, druga - Pepsi.
Whisky w papierowych butelkach mają trafić do sprzedaży już wiosną 2021 roku. Opakowania zostaną wykonane z miazgi drzewnej i będą w pełni biodegradowalne. Producent szkockiego blendu poinformował, że butelki zostaną stworzone poprzez prasowanie pulpy w formach, które następnie zostaną utwardzone.
Diageo zapewnia, że butelki z whisky nie będą zawierały wewnętrznej plastikowej powłoki, która zapobiega wyciekaniu napojów.
Decyzja firmy ma także związek z chęcią zmniejszenia wykorzystania plastiku. Polakom mocne trunki kojarzą się głównie ze szklanymi butelkami. Na amerykańskim rynku sytuacja wygląda już jednak trochę inaczej. Diageo 5 procent swojej produkcji przelewa tam właśnie do plastiku. Zdecydowanie większe liczby dotyczą wspomnianych firm Unilever i PepsiCo. Przedsiębiorstwa zobowiązały się już jednak do zmniejszenia produkcji plastiku w ramach Celów Zrównoważonego Rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych.
Nad podobnymi rozwiązaniami pracują już takie firmy jak Carlsberg czy Coca-Cola. Ta druga poinformowała w styczniu 2020 roku, że nie zrezygnuje całkowicie z plastikowych butelek, gdyż liczy się ze zdaniem konsumentów, którzy nadal chcą z nich korzystać.