Czy tak powinien wyglądać nowy, idealny Jaguar?

Czy tak powinien wyglądać nowy, idealny Jaguar?16.05.2012 16:00
Grzegorz Nowak

Jaguar XKX to niesamowity koncept łączący ze sobą klasyczny wygląd kultowego samochodu oraz najnowszą technologię. Autorzy projektu próbowali znaleźć równowagę pomiędzy elegancją a wysoką wydajnością charakterystyczną dla każdego muscle cara. Czy taka wizja może zostać zrealizowana?

Jaguar XKX to niesamowity koncept łączący ze sobą klasyczny wygląd kultowego samochodu oraz najnowszą technologię. Autorzy projektu próbowali znaleźć równowagę pomiędzy elegancją a wysoką wydajnością charakterystyczną dla każdego muscle cara. Czy taka wizja może zostać zrealizowana?

Na Gadżetomanii wielokrotnie przyglądaliśmy się pomysłom na zrewolucjonizowanie motoryzacji. Pojawiały się koncepty w rodzaju jeżdżącego panelu słonecznego, autonomicznego trójkołowca Autonomo albo superekonomicznej Hondy. Większość z nich jest albo zbyt zaawansowana technologicznie, żeby pomysł mógł zostać zrealizowany, lub zbyt dziwaczna, żeby ktoś się nimi w ogóle zainteresował.

Jaguar XKX nawiązuje wyglądem do jednego z najpiękniejszych samochodów w historii motoryzacji - Jaguara E-type. Łagodna, aerodynamiczna linia nowego samochodu ma przypominać klasyka, jednak podobieństwo widać jedynie po bliższym przyjrzeniu się. Projekt czerpie z osiągnięć najnowszej technologii, żeby dostosować auto do naszych czasów, a jednocześnie zachować wysokie osiągi i luksus.

Przykładowo dach to tak naprawdę przeźroczysta powłoka piezoelektryczna, która wykorzystuje tarcie powietrza przy dużych prędkościach do ładowania baterii samochodu (Jaguar XKX to oczywiście samochód elektryczny). Z kolei wloty powietrza w przedniej części mają zapewnić przyczepność i jeszcze lepszą aerodynamikę pojazdu.

Samochód wygląda cudownie, jednak jest tylko pomysłem powstałym w głowach Hussaina Almossawiego oraz Marina Myftiu. Na dobrą sprawę projekt jest na tyle ciekawy i możliwy do zrealizowania, że nic nie stoi na przeszkodzie, żeby pokusić się o przeniesienie go do rzeczywistości. To znaczy pod warunkiem że brytyjski producent byłby nim w ogóle zainteresowany. Pomarzyć zawsze można, najlepiej przeglądając poniższą galerię motoryzacyjnych cudów.

[1/14]
[2/14]
[3/14]
[4/14]
[5/14]
[6/14]
[7/14]
[8/14]
[9/14]
[10/14]
[11/14]
[12/14]
[13/14]
[14/14]

Źródło: yankodesign

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.