Google rusza na podbój Afryki. Flota sterowców zapewni dostęp do Internetu

Google rusza na podbój Afryki. Flota sterowców zapewni dostęp do Internetu01.06.2013 18:00
Bezprzewodowy internet prosto ze sterowca?

Pozycja Google’a w wielu rozwiniętych krajach jest tak silna, że firma nie może liczyć na znaczące zwiększenie liczby użytkowników – wszyscy, którzy mogli być zainteresowani jej usługami, już z nich korzystają. Google postanowia zatem poszukać nowych klientów w Afryce i robi to w dość nietypowy sposób.

Pozycja Google’a w wielu rozwiniętych krajach jest tak silna, że firma nie może liczyć na znaczące zwiększenie liczby użytkowników – wszyscy, którzy mogli być zainteresowani jej usługami, już z nich korzystają. Google postanowia zatem poszukać nowych klientów w Afryce i robi to w dość nietypowy sposób.

Choć Google angażuje się w wiele różnych projektów, rozwijając nowatorskie technologie, to podstawy działalności firmy nie zmieniają się od lat: Google zarabia dzięki Internetowi. Co zrobić, aby zarabiać więcej? Jednym ze sposobów jest zdobycie większej liczby użytkowników albo sprawienie, by internauci korzystali z Sieci jeszcze intensywniej, niż do tej pory.

Nic zatem dziwnego, że już kilka lat temu firma z Mountain View rozpoczęła projekt Google Fiber – do 2012 roku w wybranych amerykańskich miastach rozbudowano infrastrukturę telekomunikacyjną, a mieszkańcy dostali darmowy Internet lub – w opcjach płatnych – gigabitowe łącza wraz z pakietem usług i sprzętu, umożliwiającego korzystanie z nich. Nie jest to jednak jedyny sposób na zwiększenie liczby użytkowników.

Google postanowił poszukać nowych klientów w nietypowy sposób – strategia firmy zakłada dostarczenie Internetu tam, gdzie go do tej pory nie było, a nowi internauci to potencjalnie nowi klienci dla licznych usług Google’a.

Interesujący jest sposób, w jaki Google chce zapewnić dostęp do Sieci w słabo zurbanizowanych regionach Afryki i Azji. Zamiast budować kosztowną, naziemną infrastrukturę, firma zamierza skorzystać ze sterowców, które wisząc nad jakimś obszarem mają zapewnić dostęp do bezprzewodowego Internetu.

Google inwestuje w afrykańską elektrownię słoneczną
Google inwestuje w afrykańską elektrownię słoneczną

Szczegóły techniczne tego rozwiązania nie zostały jeszcze sprecyzowane, ale w kontekście tych doniesień zupełnie nowego znaczenia nabiera np. niedawna informacja o kupieniu przez Google’a firmy, pracującej nad latającymi elektrowniami wiatrowymi (więcej na ten temat znajdziecie w artykule "Latające elektrownie wiatrowe Makani Power – pomysł Google’a na własne źródło prądu").

Sam Internet to jednak nie wszystko – aby z niego korzystać, potrzebna jest przecież energia, jednak wygląda na to, że Google zaczyna działać również i na tym polu. Jak wynika z informacji umieszczonej na oficjalnym blogu firmy, Google zaczyna inwestować w południowoafrykański sektor energetyczny. Pierwsza inwestycja to 96-megawatowa elektrownia słoneczna  Jasper Power Project, która ma dostarczyć prąd do 30 tys. domów.

Działania Google’a w Afryce można oceniać z kilku punktów widzenia. Niezależnie od motywów, którymi kieruje się Google, działania firmy wydają się korzystne dla lokalnych mieszkańców. Z drugiej strony możemy zaobserwować, jak firma z Mountain View staje coraz bardziej samowystarczalna – dostarcza nie tylko sieciowe usługi, ale sam dostęp do Internetu czy energię, niezbędną by z niego korzystać.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.