Hashtagi nie sprawdzają się na Facebooku. I specjalnie mnie to nie dziwi

Hashtagi nie sprawdzają się na Facebooku. I specjalnie mnie to nie dziwi06.09.2013 14:00
Marta Wawrzyn

Facebook wprowadził parę miesięcy temu hashtagi, bo miał ambicje stać się źródłem informacji, tak jak Twitter. Niestety, użytkownicy społecznościowego molocha nie mogą się do nich przekonać. Hashtagi nie tylko nie zwiększają zasięgu wpisów, ale wręcz ludzi denerwują.

Facebook wprowadził parę miesięcy temu hashtagi, bo miał ambicje stać się źródłem informacji, tak jak Twitter. Niestety, użytkownicy społecznościowego molocha nie mogą się do nich przekonać. Hashtagi nie tylko nie zwiększają zasięgu wpisów, ale wręcz ludzi denerwują.

W czerwcu, kiedy Facebook zabierał się do wprowadzania hashtagów, pytałam po co mu to. Przypuszczałam, że gigant chce po prostu stać się trochę jak Twitter, to znaczy marzy mu się, by jego użytkownicy spędzali w nim jeszcze więcej czasu i sprawdzali za pomocą hashtagów, jakie są aktualne tematy.

Hashtagi na Facebooku nic nie dają

Na Twitterze hashtagi są bardzo ważne. Polacy co prawda używają ich raczej rzadko, ale światowy Twitter, owszem, orientuje się w ten sposób w gąszczu informacji. Kiedy coś się dzieje – nieważne, czy chodzi o mecz czy o zamieszki w jakiejś części świata - wystarczy kliknąć odpowiedni hashtag, by szybko załapać, o co chodzi.

Według serwisu analitycznego EdgeRank jeśli otagujemy wpis na Twitterze, ma on dwukrotnie większą szansę zostać retweetowany (przesłany dalej). 70% firm twierdzi, że hashtagi zwiększają zainteresowanie publikowanymi przez nie treściami.

A na Facebooku? A na Facebooku nic. Zero. EdgeRank przebadał 35 tysięcy wpisów z 500 facebookowych stron, by stwierdzić, że hashtagi nie zwiększają zasięgu wpisów w ogóle. Przeciwnie, to wpisy nieotagowane często radziły sobie lepiej. EdgeRank przypuszcza, że użytkownicy Facebooka po prostu w ogóle nie klikają hashtagów.

Facebook nie zmieni tego, czym jest

Jakie są powody takiego stanu rzeczy? Moim zdaniem główny powód leży w tym, czym Facebook jest: serwisem, w którym znajomi gadają ze znajomymi. Czasem o ważnych sprawach, które w danym momencie elektryzują cały Internet, a czasem o tym, co jedli na obiad.

Przypuśćmy nawet, że pięknie otaguję mój obiad, po polsku i angielsku. Co z tego, skoro przeczytają to tylko osoby, którym daję dostęp do moich wpisów? Zresztą nie widzę powodu, dla którego miałby o moim obiedzie czytać ktoś inny – nie zależy mi na tym, by mieć na Facebooku dużą liczbę znajomych, których na oczy nie widziałam. Zależy mi na tym, aby mieć gdzie pogadać z najbliższymi znajomymi.

Facebook od początku był miejscem pogaduszek z przyjaciółmi i nie widzę powodu, aby to zmieniać. Oczywiście rozumiem, że Mark Zuckerberg chciałby mieć wszystko i denerwuje go, iż to Twitter uważany jest za poważne miejsce, w którym można poznać najświeższe informacje. Nie tędy jednak droga.

Choć cieszy mnie, że hashtagi na Facebooku są - bo zawsze mnie cieszy, kiedy pojawia się coś, co choć trochę pomaga opanować chaos - nie korzystam z nich szczególnie intensywnie. Nie taguję postów, nie klikam hashtagów. I nie widzę powodu, by zaczynać. Do dostarczania informacji wystarczy mi Twitter. A Wy używacie hashtagów na Facebooku?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.