iCar – były członek zarządu Apple'a ujawnia niespełnione marzenie Steve’a Jobsa

iCar – były członek zarządu Apple'a ujawnia niespełnione marzenie Steve’a Jobsa22.05.2012 09:00
iCar - jedna z wizji samochodu Apple'a (Fot. SpotCoolStuff.com)

Samochody ze znaczkiem nadgryzionego jabłka na masce? Okazuje się, że pomysł wcale nie jest tak niedorzeczny, jak mogłoby się wydawać. Mickey Drexler, dyrektor generalny J. Crew, a zarazem były pracownik Apple’a, w wywiadzie dla „Fast Company” zdradził mały sekret Steve’a, który nosił się z zamiarem wkroczenia na rynek motoryzacyjny.

Samochody ze znaczkiem nadgryzionego jabłka na masce? Okazuje się, że pomysł wcale nie jest tak niedorzeczny, jak mogłoby się wydawać. Mickey Drexler, dyrektor generalny J. Crew, a zarazem były pracownik Apple’a, w wywiadzie dla „Fast Company” zdradził mały sekret Steve’a, który nosił się z zamiarem wkroczenia na rynek motoryzacyjny.

Jak się okazuje, śmierć CEO Apple’a absolutnie nie uniemożliwia mu intrygowania świata coraz nowszymi pomysłami. Po niedawnych zapewnieniach, że kolejny iPhone z większym ekranem to dzieło nieżyjącego od ponad pół roku Steve’a, granica absurdu została – moim zdaniem – przekroczona i nie sądziłem, że coś mnie w tej kwestii może jeszcze zdziwić. Myliłem się. Z błędu wyprowadził mnie Mickey Drexler.

Mam wrażenie, że poza wąską grupą zainteresowanych absolutnie nikt nie zwróciłby uwagi na to, że jakiś CEO całkiem sporej firmy udziela jakiegoś wywiadu. Mickey Drexler pewnie też miał tę smutną świadomość, wpadł zatem na pomysł, by zapewnić sobie trochę rozgłosu – wystarczyło wspomnieć Steve’a i jego niezrealizowany pomysł i dodać w wywiadzie, że gdyby udało się go zrealizować, Apple prawdopodobnie zdobyłby połowę rynku motoryzacyjnego.

Panie Drexler, serio? Czy to tylko taki branżowy żarcik? Cokolwiek by o tym myśleć, Steve Jobs nawet po śmierci jest dla firmy żyłą złota i najbardziej wartościową marką, wydaje się jednak mało prawdopodobne, by jego następcy podzielali entuzjazm byłego szefa w wyznaczaniu nowych trendów.

Warto pamiętać, że w 2011 roku Steve kierował firmą, której najważniejsze produkty były już opracowane. iPod, iPhone czy iPad (przekonajcie się, jak z iPadem radzą sobie orangutany) przyjęły się na rynku, a Jobs mógł poświęcić uwagę innym projektom. Niewykluczone, że poza Apple TV i próbami naprawienia amerykańskiego systemu edukacji rzeczywiście mógł poważniej zainteresować się branżą samochodową.

Niestety, nigdy nie dowiemy się, jaki mógłby być efekt tego zainteresowania, co nie przeszkadza w tworzeniu widocznych poniżej, artystycznych wizji, jak taki samochód mógłby wyglądać. Ciekawe, czy przypadłyby Steve'owi do gustu, czy może raczej uznałby je za beznadziejne?

iCar - jedna z wizji samochodu Apple'a (Fot. SpotCoolStuff.com)
iCar - jedna z wizji samochodu Apple'a (Fot. SpotCoolStuff.com)
iCar - jedna z wizji samochodu Apple'a (Fot. SpotCoolStuff.com)
iCar - jedna z wizji samochodu Apple'a (Fot. SpotCoolStuff.com)

Źródło: DviceSpotCoolStuff

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.