Idealna choinka dla polskich polityków [wideo]

Idealna choinka dla polskich polityków [wideo]22.12.2011 11:59
Adam Maciejewski

Wśród coraz większej części naszych pomazańców bożych szerzy się moda na twittowanie. Pewnie myślą, że dzięki sięganiu po gadżety i medium bardziej pasujące do egzaltowanych gimnazjalistek będą postrzegani jako osoby nowoczesne. Akurat w Toronto stanęła wymarzona dla nich twitterowa choinka.

Wśród coraz większej części naszych pomazańców bożych szerzy się moda na twittowanie. Pewnie myślą, że dzięki sięganiu po gadżety i medium bardziej pasujące do egzaltowanych gimnazjalistek będą postrzegani jako osoby nowoczesne. Akurat w Toronto stanęła wymarzona dla nich twitterowa choinka.

Komunikowanie się z innymi w formie 140 znaków jest bez wątpienia bardzo popularne, skoro serwis Twitter ma już ponad 300 mln użytkowników. Jest również coraz popularniejszy wśród polskich polityków. W zasadzie nie można tego krytykować, a nawet należałoby temu przyklasnąć. Biorąc pod uwagę standardowe treści przez nich formułowane, należy się tylko cieszyć, że ograniczają się do formuły mikroblogowania. Skoro już musimy mieć z nimi do czynienia, to lepsze bzdury w formacie mikro niż makro.

Żeby nie było nieporozumień. Nie jestem przeciwnikiem Twittera jako kanału komunikacji. Co więcej, dostrzegam wiele jego zalet w pewnych okolicznościach. Pasuje jak ulał do niezobowiązującej towarzyskiej gadki szmatki (tzw. small talk, jak zgrabnie ujmuje to język angielski). Poza tym każdy nowy kanał komunikacji jest cennym nabytkiem i zdobyczą cywilizacyjną.

Rosnącą popularność Twittera postanowiły wykorzystać do promocji własnego miasta władze Toronto. Jednym z najważniejszych węzłów komunikacyjnych Toronto jest położona w centrum miasta stacja kolejowa Union Stadion. Obsługuje ona również system kolei podmiejskiej. Na czas świąt główny hol stacji (ang. Union Station Great Hall) został udekorowany słusznych rozmiarów choinką. Choinka jak choinka ktoś mógłby powiedzieć. Jednak najciekawsze są zainstalowane na niej lampki.

Canadian Tire Christmas Spirit Tree

Otóż system oświetleniowy choinki nazwanej The Holiday Spirit Tree podłączony jest do Internetu, konkretnie do wszystkich mediów społecznościowych (portale i serwisy informacyjne, blogi, fora) służących do przekazywania świątecznych życzeń. Im większa jest aktywność internautów, im więcej życzeń i pozdrowień przesyłanych za pomocą Sieci, tym lampki choinkowe świecą jaśniejszym, zróżnicowanym pod względem barw światłem, wyświetlając wzory. Stąd też hasło promocyjne całej akcji: „Pierwsze bożonarodzeniowe drzewko zasilane bożonarodzeniowym duchem”. Można żartobliwie dodać - twittujcie ludzie, ducha, to jest choinki nie gaście. Choinkę można też zasilać SMS-em o treści „Christmas”.

Making of The Canadian Tire Christmas Spirit Tree

Dodatkowo cała akcja ma własną stronę internetową, gdzie oprócz wszystkich informacji na temat tej inicjatywy jest też podgląd choinki na żywo, ale nie przez całą dobę. Kampania została przygotowana przez lokalną filię międzynarodowej agencji reklamowej Tribal DDB Worldwide z Nowego Jorku. Dyrektorami artystycznym projektu są Louis-Philippe Tremblay oraz Mara Binudin.

Pozostając w temacie Twittera i choinek, warto przypomnieć, że podobnie jak rok temu, tak i teraz działa w najlepsze jeszcze jedna ćwierkająca choinka, czyli My Xmas Tweet Tree. Dostępna jest na stronie internetowej myxmastweet.com lub bezpośrednio na Twitterze za pomocą znacznika #myxmastweet.

My Xmas Tweet Tree przyozdobiona jest oczywiście twitterowymi wpisami. Za tym pomysłem stoi brazylijska agencja reklamowa W3haus z Porto Alegre, na co dzień specjalizująca się w reklamach skierowanych na rynek brazylijski.

Na zakończenie wspomnę o jeszcze jednej choinkowej reklamie eksploatującej bożonarodzeniową tematykę. Amsterdamska filia agencji reklamowej TBWA stworzyła w 2008 roku na zamówienie holenderskiego McDonald’s plakat reklamowy z choinką z frytek. Jaka treść taka forma, chciałoby się rzec.

Zdjęcia: christmasspirittree.ca/Inspiration Room/You Tube/myxmastweet.com

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.