IKEA otworzyła przedszkole dla mężczyzn. Na pohybel równouprawnieniu!

IKEA otworzyła przedszkole dla mężczyzn. Na pohybel równouprawnieniu!16.09.2011 14:00
W takim miejscu czas się nie dłuży (Fot. Flickr/Chase N./Lic. CC by-sa)

Australijski oddział IKEA postanowił zniszczyć poprawny politycznie wizerunek tej marki. Ulegając seksistowskim, krzywdzącym stereotypom, wnętrzarska sieć doszła do wniosku, że zakupy – domena kobiet - mogą być dla mężczyzn po prostu nudne. Propozycja rozwiązania tego problemu okazał się dość niecodzienna.

Australijski oddział IKEA postanowił zniszczyć poprawny politycznie wizerunek tej marki. Ulegając seksistowskim, krzywdzącym stereotypom, wnętrzarska sieć doszła do wniosku, że zakupy – domena kobiet - mogą być dla mężczyzn po prostu nudne. Propozycja rozwiązania tego problemu okazał się dość niecodzienna.

Jak wyglądają stereotypowe, męskie zakupy? To zazwyczaj nieskomplikowana czynność – gdy pojawia się jakiś niedobór, należy udać się do sklepu i uzupełnić go. Równie stereotypowe zakupy w wykonaniu kobiety polegają na wycieczce do centrum handlowego, aby zobaczyć, czy jest tam coś ciekawego do kupienia. Trafnie pokazuje to krążący w Sieci od wielu lat obrazek:

Robienie zakupów to sztuka!
Robienie zakupów to sztuka!

Jest to wizja zakupów, której wygłoszenie na corocznej Manifie mogłoby się źle skończyć. IKEA jest jednak potężną firmą – nie ulękła się politycznej poprawności i równościowych pomysłów, stanowiących pewną normę w krajach, chcących uchodzić za cywilizowane.

Sklep IKEA w Sydney uruchomił Manland. Co kryje się pod tą nazwą? Jest to nietypowa forma znanego z dużych sklepów przedszkola, gdzie mamy mogą zostawić swoje pociechy, a same w spokoju zająć się ekscytującymi zakupami.

Manland jest dostosowany do nieco starszych podopiecznych. Zamiast pluszaków, zjeżdżalni i basenu z kulkami, można tam znaleźć gry wideo, piłkarzyki i automaty do gier.

Ikea's daddy daycare: the store introduced man land | Sunrise

Kobiety mogą zostawić tam swoich partnerów i ruszyć na wielkie zakupy bez ryzyka wysłuchowania marudzenia, pytań o udanie się do kas czy uwag, że śliwka to owoc, a nie kolor. Sądzicie, że pomysł warto wdrożyć w innych dużych sklepach?

Źródło: Business Insider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.