Internet nie ma własnych gwiazd. W Polsce to telewizja rządzi na Facebooku

Internet nie ma własnych gwiazd. W Polsce to telewizja rządzi na Facebooku09.04.2014 07:53
Adam Bednarek

Kolejny dowód na to, że telewizja nie umiera. Wręcz przeciwnie: ma się bardzo dobrze i to właśnie ona króluje na Facebooku. I to ona kreuje mody.

Ostatnio przekonałem się, że bez telewizji jestem wykluczony. Z kolei Marta po oscarowej gali udowadniała, że popularność fotki, na której znalazły się hollywoodzkie sławy, to nie dowód na siłę social media, tylko pokaz mocy TV. Bo to w telewizji powiedzieli, że warto tym selfie się dzielić.

Telewizja umiera? W duecie z Internetem radzi sobie bardzo dobrze. A właściwie można zaryzykować tezę, że sprytnie go wykorzystuje do swojej promocji.

Telewizja kreuje

Spójrzcie na najpopularniejszy facebookowy profil w Polsce (statystyki opracowane przez portal WirtualneMedia.pl):

Serce i Rozum to postaci, które znamy z telewizji. To telewizyjne reklamy ich wypromowały, dzięki czemu bohaterowie szybko podbili Facebooka. Gwiazdy Orange stały się popularne nie dlatego, że rządziły w Internecie. To z telewizji trafiły do sieci i tam są całkiem niezłym uzupełnieniem telewizyjnej kampanii.

Stare technologie rządzą też w innych kategoriach. Na szczycie mediowych profili nie znajduje się YouTube (drugie miejsce), tylko... Radio Eska. Trzeci jest Facebook, reszta to muzyczne kanały telewizyjne. Wyjątkiem jest dziewiąte miejsce TVN24.pl, ale to przecież internetowy serwis stacji.

Internet blado wypada również w jednym z istotniejszych rankingów: celebryci. Rządzi Bednarek (oj dobrze, Kamil), a dopiero na ósmym miejscu widnieje osoba związana z siecią. Tyle że Barbarę Kwarc możemy kojarzyć też z telewizją, bo popularna Baśka występowała w programach Szymona Majewskiego w TVN.

A co z Niekrytym Krytykiem, Matura to Bzdura czy Krzysztofem Gonciarzem? To osoby popularne w sieci, ale jak widać, w starciu z telewizją nie mają szans. Sieć woli Ewę Chodakowską.

Przyczyna teoretycznie jest oczywista: telewizja jest "darmowa", dostęp do niej ma prawie każdy Polak. Dla nich płatny Internet jest dodatkiem do TV, a nie czymś, co zastępuje to medium. Choć wielu przyznaje się do tego, że telewizji nie ogląda, to jednak miliony Polaków swój wolny czas spędzają przed telewizorem.

No tak, ale to przecież Internet rośnie, to w Internecie siedzi młodzież, to gwiazdy YouTube'a są podobno tak popularne. Tyle że na razie tego nie widać. Tak się tylko wydaje, bo statystyki świadczą o czym innym. Pokazują przewagę TV.

Kwestia czasu, aż sytuacja się zmieni? Być może. Tylko nie bardzo rozumiem, czemu Internet jest teraz tak negatywnie nastawiony do telewizji. Ostatnio Krzysztof Gonciarz wspominał, że YouTube daje mu sporą oglądalność, na zarobki nie narzeka, więc telewizja nie byłaby mu do niczego potrzebna.

Podobnie zresztą reagują osoby związane z telewizją. Angażować youtuberów? Niech siedzą w swoim Internecie. A jeżeli już trafiają do TV, to do niszowych programów. Choć są wyjątki, jak Radek Kotarski, który w jednym z teleturniejów będzie ekspertem.

Skąd pochodzi Twoje imię? | Polimaty #26

I dobrze – niech telewizja wyłapuje gwiazdy Internetu, a niech one nie obrażają się na telewizję. Bo jak widać, to ona kreuje gwiazdy i pokazuje, co jest fajne, a co nie. Internet jeszcze takiej siły nie ma.

Jak długo? Nie wiadomo. A dopóki się to nie zmieni, to można współpracować. Z pożytkiem dla telewidzów i internautów. Bo telewizja i Internet mogą sobie pomagać. Zresztą nawet muszą, bo w pojedynkę mogłyby mieć problem.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.