Konwersja 2D do 3D jeszcze lepsza? LG opracowało nowy algorytm

Konwersja 2D do 3D jeszcze lepsza? LG opracowało nowy algorytm12.03.2012 11:14
LG wyczaruje brakujące piksele (fot. whylgtv.lge.com)
Marcin Honkisz

Technologia LG pozwalająca na konwersję płaskich obrazów w trójwymiarowe już teraz robi wrażenie. Można nawet zaryzykować i stwierdzić, że jest najlepsza na rynku. Jednak inżynierowie nie próżnują. Poprawione algorytmy mają być jeszcze lepsze.

Technologia LG pozwalająca na konwersję płaskich obrazów w trójwymiarowe już teraz robi wrażenie. Można nawet zaryzykować i stwierdzić, że jest najlepsza na rynku. Jednak inżynierowie nie próżnują. Poprawione algorytmy mają być jeszcze lepsze.

Przy konwersji materiału 2D, zwłaszcza w postaci sygnału SD, problemem była rozdzielczość wynikowego obrazu. Nowy silnik graficzny opracowany w laboratoriach LG ma to zmienić. Według marketingowców firmy nawet niskiej jakości filmy online po konwersji do 3D będą wyglądały jak HD...

Nie do końca w to wierzę. Z pustego i Salomon nie naleje, jak się zwykło mówić. A przecież co stoi na przeszkodzie, żeby te same mechanizmy poprawy jakości wykorzystać już przy streamie 2D? O tym LG nic nie wspomina. Być może to tak oczywiste, że nie ma się czym chwalić? Praktyka jednak pokazuje, że wszelkie sposoby interpolacji obrazu na niewiele się zdają.

Nowe algorytmy mają mieć lepsze mechanizmy analizy krzywych w materiale dwuwymiarowym. Do tej pory wykorzystywane były trzy mechanizmy wydobywające głębię z obrazu: analiza perspektywy przestrzennej, cienia oraz powłok. Teraz LG dołożyło kolejne trzy: analiza perspektywy linearnej, różnic ruchu obiektów oraz relatywnych rozmiarów.

Jakkolwiek wszystko to brzmi bardzo profesjonalnie i naukowo, należy jasno powiedzieć, że wymienione powyżej algorytmy faktycznie opierają się na dość skomplikowanych metodach analizy i przetwarzania obrazu. Z własnych doświadczeń mogę powiedzieć, że ze zwykłego dwuwymiarowego obrazu naprawdę można wyciągnąć sporo informacji o trzecim wymiarze.

Różne tryby mają zapewnić optymalną jakość konwersji (fot. whylgtv.lge.com)
Różne tryby mają zapewnić optymalną jakość konwersji (fot. whylgtv.lge.com)

Dodatkowo poszczególne składowe wynikowego algorytmu mogą być dokładnie dobrane pod kątem treści, jakie aktualnie się ogląda. Nowe LG Cinema 3D dostarczy kilka domyślnych trybów konwersji wideo, jak sport, film czy gry komputerowe.

Rewelacje tego typu zawsze przyjmowane są bardzo sceptycznie. Często sprawiają wrażenie kolejnego zabiegu marketingowego mającego na celu sprzedaż nowej serii produktów. Mam jednak nadzieję, że tym razem to coś więcej. Zwłaszcza że dość dobrze poznałem możliwości algorytmów przetwarzania obrazów i wiem, że stosując odpowiedniej mocy procesory, można zdziałać cuda. I to w czasie praktycznie rzeczywistym. Czas pokaże, czy się nie przeliczyłem. A jest szansa, że stanie się to całkiem niedługo, ponieważ LG zapewnia, że najnowsze algorytmy mają zostać zaimplementowane w telewizorach wchodzących na rynek jeszcze w tym roku.

Źródło: whylgtv.lge.com

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.