"Mam 13 lat i nikt z moich znajomych nie używa Facebooka". Co teraz woli młodzież?

"Mam 13 lat i nikt z moich znajomych nie używa Facebooka". Co teraz woli młodzież?12.08.2013 14:00
Co lubi dzisiejsza młodzież? (Fot. "Gossip Girl"/CW)
Marta Wawrzyn

Dzisiejsza młodzież odwraca się od Facebooka i wybiera zamiast niego takie serwisy, jak Instagram, Twitter czy Snapchat. O tym, dlaczego tak się dzieje, bardzo rozsądnie pisze amerykańska 13-latka. Z jej artykułu wyraźnie wynika, że Facebook ma poważny kłopot.

Dzisiejsza młodzież odwraca się od Facebooka i wybiera zamiast niego takie serwisy, jak Instagram, Twitter czy Snapchat. O tym, dlaczego tak się dzieje, bardzo rozsądnie pisze amerykańska 13-latka. Z jej artykułu wyraźnie wynika, że Facebook ma poważny kłopot.

W serwisie Mashable można znaleźć artykuł 13-letniej Ruby Karp z Nowego Jorku, która pisze o Facebooku. A dokładniej – o tym, że Facebooka nie używa.

Snapchat, Instagram, Vine, ale nie Facebook

Nie trzeba oglądać "Plotkary", żeby wiedzieć, że młodzież jest uzależniona od smartfonów i korzysta z aplikacji, o których nam, starym prykom, nawet się nie śni. O tym, że dzieciaki odwracają się od Facebooka i przerzucają się na takie serwisy, jak Twitter czy Snapchat, już pisaliśmy.

Teraz na łamach Mashable potwierdza to przedstawicielka owej młodzieży, która pisze, jak to jest w jej środowisku – środowisku nowojorskich 13-latków. "Wszyscy moi znajomi używają serwisów społecznościowych, jak Instagram, Vine, Snapchat. O Facebooku ciągle gadałam, kiedy byłam młodsza: »Mamo, chcę Facebooka!«" - pisze Ruby Karp.

A teraz, kiedy dziewczyna skończyła upragnione 13 lat, potrzebne do tego, by założyć na Facebooku konto, już przestała tak bardzo go pragnąć. Facebook po prostu już nie jest modny w jej środowisku.

Facebook bez znajomych bezużyteczny

"Facebook ostatnio traci młodzież i chyba wiem dlaczego" – pisze Ruby. Jej zdaniem jednym z powodów jest wysyp różnych serwisów społecznościowych. 13-latkowie z Nowego Jorku używają Instagrama, a nie Facebooka. Pozakładali sobie konta na Instragramie, kiedy jeszcze nie mogli używać FB. I tak zostało. Dziś nie czują potrzeby, by mieć też profil na FB, ponieważ - jak dowodzi Ruby - "Facebook to teraz dla nas tylko coś, z czego korzystają nasi rodzice".

Kupno Instagrama przez Facebook to dobry ruch
Kupno Instagrama przez Facebook to dobry ruch

Ruby założyła sobie nawet konto na FB, żeby przekonać się, jak tam jest, ale nie ma tam nikogo ze znajomych. Zaprzyjaźniła się wirtualnie z własną babcią, a potem skończyły jej się pomysły, co można tam robić. Bez znajomych po prostu nie jest tak fajnie.

Młodzież lubi to, co jest trendy, to, co jest na topie. Facebook według młodzieży już nie jest trendy ani na topie. Teraz wszyscy zakładają profile na Snapchacie. Tam nie ma rodziców, nie będzie więc awantury, jeśli ktoś ze znajomych wrzuci zdjęcie, którego nie powinni oni widzieć.

Facebook dla starych pryków

Co ciekawe, 13-latka krytykuje też Timeline na Facebooku – uważa, że stary, prostszy Facebook był lepszy. I chwali Twittera za to, że nie jest skomplikowany. Poza tym uważa, że Facebook "za bardzo się stara", za bardzo chce przyciągać młodzież. To logiczne, że się stara, bo za parę lat ta młodzież dorośnie i zacznie wydawać pieniądze. Ale młodzież nie lubi desperacji.

To, co pisze Ruby Karp, nie jest wielkim odkryciem, w końcu z analiz serwisów społecznościowych, które przytaczaliśmy już na naszych łamach, wynika dokładnie to samo. Ale zawsze ciekawie jest usłyszeć od 13-latki, że jeden z serwisów, którego nałogowo używamy i który zastępuje nam inne podstawowe narzędzia, jak e-mail, to miejsce dla rodziców i dziadków.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.